Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 674 ggr
Inaarah
2014-07-13 21:08

Resa till Kambodja

I oktober ska jag och en vän till mig resa till Kambodja. Vi ska resa till en bekant till oss som under hösten startar upp en skola i en by utanför Siem Reap. Där ska vi, bland annat, hjälpa till med engelskundervisning samt förhoppningsvis kunna göra intervjuer med lokalbefolkningen. Dessa intervjuer och observationer ska vi använda i vårt gymnasiearbete (med andra ord projektarbete). Tanken är att vi ska bo på vandrarhem eller hotell inne i Siem Reap och ta oss ut till skolan på landsbygden på dagarna. Vi tänker oss tuk-tuk - eller finns det andra/bättre alternativ?

I vilket fall som helst, så har ingen av oss rest i Asien tidigare. Båda två är däremot resvana och jag har rest en hel del i Afrika. 

Är det något speciellt vi bör tänka på? Vad gäller mat, kultur, religion etc?  Boenden, transportmedel…? Är det på något sätt osäkert för två artonåriga tjejer från Sverige att vistas i och röra sig fritt i landet? 

Andra tips uppskattas, och vi tar gärna del av erfarenheter av resor i Kambodja eller dess grannländer.

Annons:
Upp till toppen
Annons: