Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1963 ggr
[SophD]
7/5/14, 5:53 PM

Billigt resmål?

Hej! Jag och min pojkvän vill gärna ut och resa. Sommaren 2015 satsar vi på att komma iväg någonstans i europa. Då vi inte har så mycket pengar så letar vi efter ett billigt resmål. Antingen med all inklusive eller till ett ställe där det är billigt att leva. Turkiet är inte intressant! 

Tips?

Annons:
VildaVittra
7/5/14, 7:08 PM
#1

Östeuropa är väldigt billigt att leva i, flyget dit kostar inte många kronor heller och det finns massor att se och uppleva, det är inte heller "sönderturistat". Det som är negativt är att folk i regel är väldigt dåliga på engelska, men man brukar klara sig ändå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Oskar
7/7/14, 5:57 PM
#2

Jag håller med #1, i Östeuropa finns det fortfarande en del billiga länder så kolla där först.

[SophD]
7/7/14, 6:01 PM
#3

#1 och #2 Tack så mycket,  ska kolla :) Finns det något billigt att få tag på i Grekland tro?  Vår budget ligger väl på max 16 000 - 18 000 för två personer

VildaVittra
7/7/14, 6:08 PM
#4

#3 Grekland kan vara svårt, speciellt om ni vill vara borta länge. Det är i så fall om ni åker till mer okända öar och hyr in er hos någon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[SophD]
7/7/14, 6:10 PM
#5

#4 Hmm.. okej. Ja jag får kolla runt lite. Vi tänkte  1 vecka  🙂

Annons:
Monsva
7/10/14, 8:08 PM
#7

Bulgarien och Kroatien/Montenegro är prisvärda länder.

sao_ming
7/15/14, 8:05 PM
#8

Grekland är jättebilligt! Jag o min sambo var där förra året.. det gick på ca 14.000:- totalt.. och då var kennel till hundarna inräknat också för ca 3000:-

Vi var på Rhodos o bodde på ett litet budget hotell som heter Carina. Jättetrevlig personal men inte så hög standard. Men det fanns AC, toa/dusch på rummet, bar, gratis wifi i lobbyn o en liten restaurang att äta frukostbuffé på som ingick. Vi reste med Apollo. Varje dag åkte vi på nån utflykt eller hittade på något skoj så vi sparande inte precis på pengarna. Vi kunde göra mycket! Men vi fick både flyg, hotell, transfer o guide till o från flyget, mat på planet, o frukostbuffé varje dag för ca 7500:- resten hade vi till nöjen o middag.

Kan rekommendera dagsutflykter med båt, gamla stan, stränderna runt omkring,  Akropolis m.m. kolla kalimera.se

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

[SophD]
7/17/14, 9:39 PM
#9

# Tack för ditt tipps! Ska verkligen kolla upp det 🙂 Ska åka till Rhodos nu i helgen med min familj så jag kan se hur där är

Krikke
8/20/14, 9:17 PM
#10

Tittade lite snabbt och hittade ett mycket bra alternativ på Grekland, All inclusive ingår i priset! Och hotellet ligger vid stranden vilket jag rekommenderar, pool, poolbar, bar, och kvällsunderhållning på kvällarna och då brukar det oftast vara någon typ utav musik. Väldigt snarlikt det hotellet vi precis besökte på Sardinien. Hotell byggnaden kanske inte var så jätte rolig på den jag hittade nu men ni får allt ni behöver till billig peng som klarar er budget :), skulle ni dessutom klara att betala för 2 veckor så rekommenderar jag även detta eftersom att 1 vecka kan kännas lite för kort.

http://www.fritidsresor.se/resa/grekland/kos/marmari/atlantica-club-marmari-beach/?season=sommar-2015

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

[SophD]
8/21/14, 7:44 PM
#11

#10 TACK!! 😃

Krikke
8/22/14, 9:34 AM
#12

#11 VARSÅGDOD!! 😉Det var ju tyvärr ett lite dyrare alternativ än det du hittade på Ving där ni utan problem klarar 2 veckor på er budget. Men om ni är inställda på en vecka så skall ni allt klara budgeten om ni åker lite senare i Juni-en bit in på Augusti. Och det hotellet på Fritidsresor har ju dessutom en amfiteater med underhållning varje kväll och eftersom det är det närmaste fest man kommer på en charter så blir det 10 gånger roligare än man kan tro att det är, hahah! Jag vet inte hur Ving jobbar men Fritidsresor sköter allt eftersom att de har egna flygplan, transferbussar och hotellet är ett "Blue Village" så finns det alltid personal från Fritidsresor på hotellet för att svara på frågor :) Man behöver inte heller vara superstressad över att man skall glömma något hemma i dokument väg utan det är passet och kvittot från Fritidsresor som gäller (som man skriver ut). Sen sköter flygplatsen resten med biljett & boardingkort :)

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

youandyou
9/14/14, 7:49 PM
#13

Hört att de inte alls är billigt att köpa mat och sånt i Kos (Grekland)

Annons:
Aristarcos
9/14/14, 8:01 PM
#14

Men åker ni före efter sommarens värsta veckor (v24-32), borde ni lätt kunna få tag på någon hyfsat billig sista minuten resa, speciellt dem med bara någon/ra dagars varsel !!

Åsa S
9/23/14, 8:35 AM
#15

Har precis varit på Chrousso village i Paliouri Grekland och det var mycket prisvärt med tanke på att det var all inclusive. Fin lång badstrand med finkornig sand + klart vatten ca 10-15 min promenad från hotellet. Fin liten bergsby ca 20min promenad bort som INTE var turistig så inga souvenirshoppar och dyl. Det gick små bussar från hotellet till pefkohori och hanioti ifall man vill shoppa souvenirer. Väldigt lugnt hotell det är inget partyställe utan mera barnfamiljsställe och ett ställe för folk som vill sova på nätterna. Fin trädgård är anlagd på området med en massa fina växter, palmer, stora kaktusar, granatäpplen, citrusväxter, fikon, oliver och en massa blommor. Om man inte har bil kan det vara lagom att stanna i nån vecka sedan har man sett och gjort det mesta. Hyr man bil ökar möjligheterna med tanke på att det är fastlandet vi åkte till mount olympos och Vergina + vi var en dag i thessaloniki. Det är dock få som har charterresor till fastlandet numera, vi åkte med airtours. Paliouri där vi var ligger i Halkidiki längst ner på halvön cassandra.

[Oceansoul]
9/23/14, 1:27 PM
#16

Jag och min mor bokade med Expedia nyligen en långweekend resa med flygbiljetter,  fyrstjärnigt hotel och frukostbuffé för väldigt bra pris! Jag är ändå student och har precis börjat jobba lite extra så brukar försöka vara försiktig med pengar. Skulle kolla där vart ni än planerat att flyga!

Upp till toppen
Annons: