Annons:
Etikett7-resa-med-barn
Läst 1426 ggr
ratuoi
6/23/14, 2:44 PM

Resa med flicka

Jag har tänkt bjuda min 8 åriga lillasyster på en resa och undrar vilket land ni skulle rekommendera åt oss :) Vi båda vill att det främst ska vara en solsemester men ävet hyfsat billigt så att vi kan shoppa mycket där borta. Kläder, parfymer, souvenirerer, leksaker mm Några saker vi vill göra är först och främst sola och bada men också åka på båtturer, snorkla, "flyga över havet" (vet ej riktigt vad det innebär men det är nåt min syster gjort tidigare och gärna gör om), shoppa mycket, rida på kameler, få massage, gärna se/träffa delfiner. Vi båda älskar mat från andra kulturer men ser gärna att det är ett land med lite varierad kost så att man har olika restauranger och maträtter att välja mellan. Vi är inte kräsna utan det är mer att det blir lite tråkigt att äta ungefär samma mat varje dag under en semester Vad skulle ni rekommendera? :)

Medarbetare på Social fobi iFokus

Annons:
jossan...
6/23/14, 3:07 PM
#1

allt detta i samma land blir nog en rätt dyr resa…

Gud vad bra jag stavar…

ratuoi
6/23/14, 3:14 PM
#2

#1 Det är inte så viktigt. Ser helst dock att själva shoppingen blir billig men aktiviteter, flygresa, hotell och så lägger jag gärna pengar på.

Medarbetare på Social fobi iFokus

jossan...
6/23/14, 3:27 PM
#3

Thailand?? bästa bad & sol Allt är billigt både aktiviteter som att: rida på elefanter, fiska, snorkla och sådant och mat och shopping eftersom att det är Watt, däremot är resan riktigt dyr!

Gud vad bra jag stavar…

ratuoi
6/23/14, 3:54 PM
#4

#3 Thailand är verkligen ett drömresemål både för mig och lillasyster, det verkar helt underbart där borta, men flygresan dit är så extremt lång. Vet inte om min syster, eller ens jag själv, klarar av att flyga så länge. Men jag antar att det är värt det :) Väldigt bra förslag iaf, rida elefanter skulle vara riktigt kul. Tror min syster att hon klarar av en så pass lång resa så är det nog inga problem för mig heller

Medarbetare på Social fobi iFokus

mikkan01
6/25/14, 11:15 AM
#5

Egypten? 😃

~mikkan

Oskar
6/29/14, 10:26 PM
#6

Thailand och Egypten som sagts tidigare är säkert bra! Och kanske även Turkiet kan vara något som passar?

Oskar

Annons:
jossan...
6/29/14, 10:55 PM
#7

#4 jo 11 timmar är lång tid men det är klart värt det! Vi reste med en 3 åring och det funkade! Reser man på natten så är det lättare att sova så då går lite tid på det också!

Gud vad bra jag stavar…

Jalking
6/29/14, 11:35 PM
#8

Jag är tveksam om delfinerna, men resten finns i Turkiet.

Facie
7/1/14, 7:10 PM
#9

Vilken typ av shoppare är ni? Det är ju stor skillnad på om man vill handla billigt på marknad eller om ni främst vill gå i lyxiga affärer.

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: