Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 865 ggr
silverfiisk
2/27/14, 7:24 PM

Thailand - tips?

Jag åker till Thailand för första gången nu på Tisdag. Jag ska bo i Ao Nang, men har tänk åka runt till olika öar. Jag funderar även på att bo en natt eller två i Phuket. Finns det något speciellt ni tycker att man ska se eller uppleva? Någon speciell ö eller stad som man ska åka till? Jag vill kunna sola, bada, snorkla, shoppa och äta god mat :) Sen undrar jag även om det finns något ställe i närheten av krabi eller Phuket där man kan simma med delfiner? Tacksam för svar! :)

Annons:
[ludden]
2/27/14, 7:38 PM
#1

Enda stället jag kommer på just nu är Oasis Sea World i Laem Sing där du kan simma med delfiner. Det är en djurpark där, ute till havs är det svårt att få chansen att simma med delfiner.

silverfiisk
2/27/14, 7:42 PM
#2

#1 okej. Vart ligger det? Är det nära krabi eller Phuket?

[ludden]
2/27/14, 7:50 PM
#3

Var många år sen jag var där men sök på Oasis Sea World.

silverfiisk
2/27/14, 7:57 PM
#4

#3 tack :)

Jalking
3/3/14, 4:49 PM
#5

Missa inte det fantastiska Tiger Cave Temple i Krabi. Men man måste ha kondis, det är 1240 trappsteg upp. I Krabi finns också en dansk bar som har riktigt kaffe.

Jalking
3/3/14, 4:50 PM
#6

En annan höjdpunkt när jag var i Ao Nang var en matlagningskurs.

Annons:
silverfiisk
3/3/14, 5:56 PM
#7

#5 ja, jag har faktiskt läst lite om det och är sugen på att ta mig dit :) Finns det tigrar där eller heter det bara så ändå? Tack för tipsen:)

Jalking
3/3/14, 6:02 PM
#8

Jag såg inga levande tigrar. Däremot en massa apor.

silverfiisk
3/3/14, 6:11 PM
#9

Åh okej. Jag åker imorgon, så vi får se om jag tar mig dit eller inte:)

Jalking
3/3/14, 6:13 PM
#10

Det är i alla fall inte svårt att ta sig dit från Ao Nang. En tuctuc till Krabi, sen vilken taxi som helst.

Upp till toppen
Annons: