Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 2249 ggr
[Exarz]
2014-02-22 17:03

Kabinväska med Ryanair?

Hej!

Jag och min flickvän ska för första gången resa tillsammans, och det med Ryanair, och vi är extremt tveksamma kring Ryanairs reseregler, eftersom de är väldigt petiga.

På deras hemsida står det att man får ha en kabinväska med måtten x*x*x cm, men det vi undrar är: Måste det vara en riktig kabinväska, eller kan man exempelvis använda en sportväska som kabinväska med giltiga mått enligt reglerna?

Tack på förhand!

Annons:
VildaVittra
2014-02-22 17:06
#1

Jag har haft en ryggsäck och även en vanlig sportväska utan problem.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LinaK
2014-02-22 17:08
#2

När vi åkte till London med Ryanair så hade vi ryggsäckar, några i resesällskapet hade vanliga väskor inom måttet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Alex
2014-02-22 17:09
#3

Du får ha vilken väska som helst bara den håller måtten. :) Att det står kabinväska är ju för att det är en väska du har i kabinen, det är därifrån namnet på väskorna kommer, inte tvärtom.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Indriz
2014-02-22 17:09
#4

Mjuka väskor brukar funka utmärkt. Du får nämligen oftast lägga ner väskan i en metallkorg med de måtten de har, för att bevisa att du har rätt mått helt enkelt. Sen kan jag även tipsa om att Ö&B sålde kabinväskor med de rätta måtten! De stod på stora lappar att de var anpassade till lågprisflyg som ryanair etc. och det stämde. Kommer inte ihåg vad de kostade men kanske 200kr eller liknande, inte så fasligt dyrt. Men är det bara en resa så skulle jag som sagt satsa på en mjuk väska som ni kan trycka till så att den får de rätta måtten.

Hoppas det hjälpte och ha en trevlig resa!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

[Exarz]
2014-02-22 17:20
#5

Tack för alla svaren! Anledningen till att vi blev så osäkra var att hon har rest med Ryanair tidigare, och då stod det handbagade, men nu var det ändrat till kabinväska!

leemland
2014-02-22 23:16
#6

Det är så att Ryanair nyligen ändrat sina regler faktiskt. Nu (ska)har dom som andra bolag :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: