Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 688 ggr
[NellieLavec]
2014-02-12 11:39

Singel/dubbelrum

Till sommaren ska jag och min pojkvän kanske åka till England över en helg. Vi ska i så fall åka till Sunderland. Jag sitter nu och kollar på lite hotell och vandrarhem i rätt område. Även om det är normala priser (runt 400-500 sek per natt för ett dubbelrum) så vill jag pressa det ännu mer. Vi kommer endast sova i rummet, och vara borta tidigt på morgnarna till sent på kvällarna. Det jag undrar är ifall man kan bo två stycken i ett enkelrum? Alltså inte pga. platsen, för vi kan trängas, men kommer hotellägaren bli arg om man bor två stycken i ett enkelrum? Finns det någon regel som säger att man inte får bo två i ett enkelrum? Tacksam för svar! :)

Annons:
Niklas
2014-02-12 11:43
#1

Fråga hotellet. Normalt tror jag inte att de gillar att man bor fler än tänkt i ett rum. Det kan handla om brandföreskrifter och sånt, inte bara ekonomi. Skulle de tillåta flera kan jag tänka mig fall där det kläms in så många som fysiskt ryms i ett rum för att spara pengar. Tänk gästarbetare till exempel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[NellieLavec]
2014-02-12 11:48
#2

#1

Tack för ett så snabbt svar!

Självklart förstår jag hotellägaren ifall dom inte går med på det, undrade bara ifall det var något vanligt som förekom ofta eller om det verkligen är helt otänkbart :)

Emma
2014-02-23 22:14
#3

#1 Jag tror att det är ganska olika i olika länder och på olika hotell. Om du frågar trevligt så kan ingen bli arg. Om de har många rum och gärna vill ha er som gäster så kommer de att antagligen att säga ja. Eller kanske ger er rabatt på ett större rum. Man vet aldrig :) I New York bryr de sig inte alls, iallafall inte överallt. Jag sov hos några kompisar på deras hotellrum i flera nätter, behövde inte betala extra för det.

Niklas
2014-02-24 07:01
#4

Så kan det vara. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Oskar
2014-02-24 08:55
#5

Det brukar oftast stå om det finns möjlighet till extra säng. Gör det inte det så har nog inte hotellet tänkt sig att man ska bo mer än en person i ett enkelrum. En stor del av tanken med ett enkelrum faller ju om man även kan bo två där. :-)

Oskar

Upp till toppen
Annons: