Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 10389 ggr
[SirKnasen]
8/12/13, 7:19 PM

Tipps på ryggsäck som handbagage

Söker en lämplig ryggsäck som passar som handbagage. Max mått 55×40×20cm. Vad rekommenderar ni?

Min bror vet jag har rest med en Lundhags Cult 25 som handbagage som passar inom ovanstående kriterier. Men finns det fler väskor som kan tänkas passa? Cult:en kostar 1000kr vilket är i mesta laget men hittar jag ingen billigare så får det bli en sådan.

Annons:
Oskar
8/13/13, 9:04 AM
#1

Jag kör nästan alltid med ryggsäck som handbage. Finns mängder med varianter och märken att välja mellan. Du kan tex titta här för att se några exempel:

http://www.outnorth.se/produktgrupp/kabinvaskor.php#productcategory-nosto-1

Oskar

[SirKnasen]
8/13/13, 4:52 PM
#2

Alla ser ju ut att vara tjockare än 20cm

*edit* Lundhags Cult 25 har måtten 55x33x20 när den är spängfylld.
Det får bli en sådan fast den var lite dyr.

[ludden]
8/16/13, 8:11 PM
#3

Använt mig av en helt vanlig ryggsäck när jag flygit. Har aldrig fått frågan vad den har för mått.

[SirKnasen]
8/16/13, 8:20 PM
#4

Var ju ett givande tipps…

Om de ber mig stoppa "den helt vanliga ryggsäcken" i "mätkorgen" då och den är för tjock?

[ludden]
8/17/13, 8:56 PM
#5

#4 Flyger nu förtiden minst varje månad och aldrig råkat ut för det.

[SirKnasen]
8/17/13, 9:50 PM
#6

Och jag som bara har flugit 6 gånger har råkat ut för det en gång redan.

Annons:
[Moa-]
8/19/13, 3:29 PM
#7

Köp en vanlig ryggsäck och fyll den inte mer än att den får plats? Jag ser inte riktigt svårigheter… Är du väldigt orolig kan du till och med packa ett måttband, det tar inte mycket plats och väger inte heller många gram…

[SirKnasen]
8/19/13, 4:38 PM
#8

Eller så tippsar ni mig om en ryggsäck som är lite boxformad och som inte blir en rund ballong och därmed för tjock när man packar den?

[Moa-]
8/19/13, 4:46 PM
#9

Aldrig hört om någon som har dylikt, kolla runt i affärerna nära dig istället, låter långt enklare… Fjällräven är ju rektangulär, men vet inte om någon vill ha den att resa med…

[SirKnasen]
8/19/13, 4:52 PM
#10

Det löser sig. Jag köper en Lundhags Cult 25 som har rätt mått om jag inte hittar någon billigare ryggsäck.

Upp till toppen
Annons: