Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 901 ggr
alicia80
7/19/13, 11:39 AM

Miami, Los Angeles och New York i December-Januari

Hej Jag och min man har bokat flyg till New York 7 nätter i december. På julafton flyger vi till Miami där vi stannar fram till nyår sedan fortsätter vi till Los Angeles 4 nätter.

Alla tips mottages så som boende, klädval, shopping, sevärdheter, restauranger, nattliv mm

🙂

Annons:
citytjejen
7/21/13, 2:26 PM
#1

Åh vilken härlig resa! Ni har verkligen något att se fram emot!

Jag har varit i alla de tre städerna men det var väl 6-7 år sen sist så jag har ju inga dagsfräscha tips direkt🙂 

Men det jag kommer på just nu om L.A är att det är en bilburen stad till väldigt stor del, även om det finns områden där man lätt tar sig fram till fots också. Santa Monica är mysigt! Finns mycket shopping och många mysiga restauranger, och så finns ju strand också. En strand som jag gillade då hette Manhattan Beach och är som en egen liten ort med härlig strand och mysiga restauranger. Jag och min dåvarande kille tog bilen dit på morgonen, köpte med oss frukost och käkade den på stranden.

New York är härligt, ett restaurangtips där är The spotted pig, pubaktigt ställe med smaskiga burgare, om man gillar det. Härlig stad att ta sig fram till fots i. Blir man trött i benen så har de en smidig och bra tunnelbana. Ett tips är att ta t-banan över till Brooklyn och gå Brooklyn bridge över till Manhattan, härliga vyer och en skön promenad!

Miami är också en härlig stad, finns många uteserveringar och en del shopping. Mysigt att strosa längs stranden på eftermiddagen och se kryssningsfartygen lägga ut och segla till havs! Ett bra shoppingmall är Aventura Mall som ligger in bit från Miami, enklast att ta sig dit med bil.

Det var väl inga direkta tips egentligen, bara några saker jag kom på nu. Hoppas ni får en underbar resa!

/Christina

alicia80
7/21/13, 7:58 PM
#2

🙂
Tak snälla jag har antecknat allt!! Det va ju jätte bra tips!

Anna
7/26/13, 10:51 AM
#3

Vad härligt det låter! Jag bodde utanför LA i tre månader förra året. Förutom Santa Monica rekommenderar jag även Venice Beach, jättemysig pir och härligt nattliv. Där finns även en helt otroligt mysig italiensk restaurang som heter C&O Trattoria som jag verkligen kan rekommendera! Godaste pastan jag någonsin ätit.

Nere vid Newport Beach finns även "whale watching", dvs man åker ut på en båt och får se valar och delfiner ute till havs. Vi fick se en blåval på ca 10 meters håll samt hamnade mitt i ett stim med ca 3000 vilda delfiner som lekte och hoppade runt båten. En fantastiskt upplevelse. :)

I Anaheim finns ju Disneyland och California Adventure om ni är intresserade av sådant. 

I Pasadena har ni UNDERBAR shopping! 

Sedan finns ju såklart Hollywood, med Walk of Fame och Hollywoodskylten. Väldigt annorlunda mot vad man tror, men ändå en häftig upplevelse.

Hoppas ni får en underbar resa :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

alicia80
7/27/13, 9:01 AM
#4

oh tack tack!!! Precis sådana tips vi vill ha!!

Upp till toppen
Annons: