Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1136 ggr
hillyjson
5/1/13, 9:02 PM

Tips på resmål, tack :-)

Jag och min syster vill åka iväg i slutet av juli i sommar. Det typiska är väl att det är stekhett på många ställen då. Vi kommer vara borta en vecka och vill komma till ett ställe där det finns både sightseeing och strand. Har ni ngt förslag? :-)

ägare till Charlie (liten rex) och Sydney (teddyvädur) :)

Annons:
Nicollan
5/1/13, 9:09 PM
#1

Skulle egentligen varmt rekommendera ett hotell i Hurghada (Egypten) som heter Bella vista.. trevlig personal, bra pris med all inclusive med god mat, poolbar, strand precis vid hotellet där det finns gott om vackra korallrev..  Vi tog även en prisvärd båttrip från hotellet , snorklade och såg delfiner.. helt underbart! Finns många andra utflykter som är värt att uppleva, b.la. åka fyrhjuling i öknen, åka på en stadstripp där man får lära sig om shopping och prutning m.m.

MEN skulle dock inte rekommendera att man åker endast två tjejer.. tyvärr är araberna väldigt på och speciellt när det gäller svenska tjejer!

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Oskar
5/2/13, 8:09 AM
#2

Kanske att Madeira eller Azorerna kan vara nått? Tror att båda dessa platser har ett behagligt klimat i juli. Det beror väl lite på också om partylivet är viktigt…i så fall är kanske Azorerna inte det bästa stället. Oskar

[Moa-]
5/2/13, 9:53 PM
#3

Nicollan; jag håller inte med dig, hur invånare beter sig beror på hur du själv beter dig enligt mig. Vi var ett gäng tjejer i Hurghada för något år sedan, och det var sällan några problem.  Var tydlig och bjud inte in på några diskussioner så är det inga problem. (Dock kan det säkert vara bra att inte förstå arabiska ibland.)

Däremot är Egypten väldigt varmt, men åker ni dit då missa inte Luxor, otroligt häftigt med Karnaktemplet framförallt! Vi badade även med delfiner i röda havet, helt klart ett minne för livet!

Nicollan
5/3/13, 1:28 PM
#4

#3 Då har ni nog haft tur.. vi gick ut tre tjejer en gång på dagen och blev i princip jagade och inte bara en person sa otrevliga saker. Tro mig,har varit där fler gånger och det funkar varken med att säga snällt ifrån eller ignorera totalt. Lite bättre var det när jag höll min pojkvän i handen, men knappt då heller. Det är så tråkigt tycker jag att jag helst stannade på hotellet och höll mig till de bokade utflykterna .. Synd att invånarna inte förstår att de förstör för sig själva, när dem tjatar på turister så pass mycket dom gör när man går förbi deras affär.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

felixifokus
5/8/13, 7:10 AM
#5

Från Rom kan  man ta dagsutflykter till havet och bada . Sightseeingen i Rom är bland världens bästa.

Upp till toppen
Annons: