Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 756 ggr
Carrolinline
2013-04-19 15:43

Resmål

Hej!
Jag har aldrig varit utomlands i ett varmt land och skulle vilja åka nu till hösten kanske, eller nästa vår beroende på hur varmt det är.

Jag har försökt hitta bra resmål på Google och även här på iFokus, men tycker inte jag lyckats.

Så det jag önskar är att få tips på resmål som är billiga, gärna om ni vet något speciell sida också som är bra att beställa från!

Vill till ett varmt soligt land, men inte för varmt ;) Jag vill inte heller bara ligga på stranden och sen festa på kvällen utan ett ställe med sevärdheter och shopping ska också finnas :)

Det är ju som sagt min första resa så vill få det så bra som möjligt ;)

PS. gärna ett land där det inte finns många spindlar och kryp, är livrädd! Tex. Australien har jag hört skräckhistorier om spindlar i toaletten, usch!

Annons:
Oskar
2013-04-19 19:31
#1

Hur länge hade du tänkt vara borta? Vill du helst vara på samma ställe eller hade du tänkt att resa runt lite? Hade du tänkt dig charter eller fixa flyg och sånt själv?

Carrolinline
2013-04-19 21:04
#2

Kanske en vecka eller två. Jag vill bo på ett ställe under resan men åka iväg på utflykter under dagen till olika sevärdheter. Vet faktiskt inte riktigt vad charter innebär :/ Men när jag bokar så vill jag boka flyg + hotell tillsammans det blir nog enklast .

Oskar
2013-04-20 00:51
#3

Då är det nog charter du ska ha. Många gillar Turkiet så det kanske kan vara nått? Har själv varit där två gånger och gillat det. Och jag tycker nog att det är ett land som passar som första utlandsresa. Lagom exotiskt. Och det är relativt billigt tror jag. Och finns mycket utflykter man kan göra. Ett annat tips kan vara Marocko. Oskar

Carrolinline
2013-04-20 14:57
#4

Okej tack för svar! Turkiet var det enda stället jag viste om, alla åker dit nu eller har varit där känns det som. Men ska kolla upp Marocko.

Oskar
2013-04-20 16:52
#5

Jo Turkiet är populärt. Och det är ett bra ställe att resa till. Men det beror ju som sagt på lite hur pass exotiskt och annorlunda du vill att det ska vara. Marocko är ju lite mer exotiskt. Sedan kan du ju förstås resa ännu längre bort men då blir det dyrare…och du ville väl helst ha en billig resa?

Oskar

[Moa-]
2013-04-20 19:22
#6

Ja, Egypten eller Marocko skulle jag förslå, värmen varierar över när du väljer att resa… Egypten är ett guldkorn på utflykter enligt mig, (även om många befläckar det med diverse fördomar) sedan boka ett hotell med strand så har du den delen fixad, fest är det väl kanske inte riktigt stället för, men det lät inte som syftet med resan?

Annons:
Carrolinline
2013-04-22 13:05
#7

Nej fest är inte syftet med resan men klart man kommer ta nån drink :) ´

Nej en för dyr resa har jag inte råd med, är halvt arbetslös så att.. :P

Tror Turkiet får det kanske bli, billigt och det finns mycket att göra där tror jag i alla fall :)

Upp till toppen
Annons: