Annons:
Etikett1-afrika
Läst 4521 ggr
Torreador
2/16/13, 1:17 PM

Kap Verde! Tips :-D

Hej på er

Jag har precis kommit hem från Kap Verde. Vi var i Santa Maria på ön Sal. Jag älskade det!! Det finns mycket som kan förbättras när det gäller service men turismen är så ny fortfarande så det kommer säkert.

Väder, stränder och bad var dock helt underbart!!! Att ge sig ut på upptäcksfärd på egen hand ska man absolut göra! 

Om ni vill se bilder och filmer från vår resa samt mer berättelser om vad vi gjorde så kan ni kolla in här:

http://bondmoran.nu/?cat=37 

Det kommer löpande in mer info under veckan som kommer!

Jag önskar att vi hade haft en vecka till där nere, då hade vi besökt även de andra öarna!! 

Men det får bli nästa gång.

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Oskar
2/16/13, 7:19 PM
#1

Verkar vara ett trevligt resmål! Och på sätt och vis är det ju bara bra att allt inte är turistanpassat…känns mer äkta då.

Oskar

Torreador
2/16/13, 8:49 PM
#2

Absolut! Vi pratade med en Kap Verdiansk kille som berättade att det bara var 5 år sedan turisterna började komma till Sal. Så det är fortfarande väldigt nytt. 

Nackdelen är att det är dyrt där nere om man jämför med många andra ställen. De har ju ingen egen "matproduktion" utan allt importeras så kött, grönsaker och frukt är dyrt och inte av så bra kvalitet. 

Däremot är fisken underbar!!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[Jimmy.L]
2/17/13, 11:59 AM
#3

Måste va något tokigt i länken " Du lämnar nu flashback forum". 🤔

Torreador
2/17/13, 2:01 PM
#4

Hm, thats wierd…. Testar igen!

http://bondmoran.nu/?cat=37

Prova nu!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[Jimmy.L]
8/28/15, 10:53 PM
#5

Boka just en resa till Santa Marian 8 dagar i januari-feb hur är det med valutan i landet växlar man på flygplatsen eller på banker?

Torreador
8/31/15, 12:37 PM
#6

Vi växlade innan vi åkte! Bankomaterna funkade sådär när vi var där. Vissa dagar funkar de och vissa inte. Ibland var banken öppen och i bland inte… Det är samma med bussar och öppettider överlag. Det är öppet när det är öppet helt enkelt. Och bussen går när den kommer… ;-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
[Jimmy.L]
8/31/15, 12:47 PM
#7

Gissar det var till Euro ni växlade till?

Monsva
9/11/15, 9:44 PM
#8

Tänk vad olika det kan vara. Vi var på ön Sal i april och vi tyckte inte alls att det var särskilt bra. Jo, vädret var bra och maten var god men sen….. Atlanten var svårbadad pga höga vågor, ön är inte vacker då det knappt finns någon grönska och "byn" Santa Maria har inte så mycket att erbjuda. Nä, dit åker vi inte tillbaka.

[Söderort]
9/18/15, 3:45 PM
#9

Besökt Sal två gånger nöjd med båda besöken fantastisk dyk där jag för första gången fick se en citronhaj. Lika så havssköldpaddor kläckas. Som en nämnde i tråden ögruppen är ganska ny charterturism det är tack vare den som många fattiga på ön har fått det lite bättre. Man får räkna att det kan blåsa då öarna ligger mitt ute i Atlanten.

[Jimmy.L]
2/4/16, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#10

Nöjd med min resa till Sal, fanns mycket att upptäcka i byn. Efter ha läst vad många tycker så trodde jag att 550 euro skulle inte räcka men jag kom hem med ca 120 euro och då ändå ätit trerättersmiddag med hummer, vin och lokaldrink för 50 euro. Vi växlade till den lokala valutan redan på flygplatsen 400 euro och fick en bit över 40.000 Escudo. Sällan våra middagar kom över 4500 Escudo för två personer med öl eller cola till maten samt efterrätt. 

Blåsten tyckte inte jag var några problem, var skönt dom dagarna vi hade runt 28 grader, var bara en dag som vi inte badade då vågorna var kraftig.

Upp till toppen
Annons: