Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 2686 ggr
Moalinn
2013-02-15 00:59

London - Frågor om Flyg och Boende

Antar att det finns ungefär hundrafemtioelva såna här inlägg, men eftersom att jag har egna frågor så startar jag min egna tråd.

Jag och min kompis hade tänkt uppfylla vår dröm i sommar, att åka till London för några dagar.
Vi är båda 17år och det känns som att det kommer komplicera saker och ting, men vi tar det problemet senare.

Flyg
Efter att ha kollat runt lite här hittade jag någon som åker med Ryanair, stod då att det inte var jättebekvämt men i och med priserna så kan man väl inte begära så mycket mer.
Är det något ni rekommenderar att åka med, eller är det bättre att betala ca 1500 med Norwegian?
Funderar även på att det står att flyget landar i Stansted, för två människor som aldrig varit i England innan är det där som att läsa ett namn och inget mer. Vart ligger det? Långt ifrån centrum?

Hotell/Vandrarhem
Vi har även kollat på ett hotell, billigt sådant.
Park Hotel Ilford London
Någon som har någon erfarenhet av det eller har något annat som är billigt, kan även vara vandrarhem om det skulle vara bättre, och ligger ganska nära centrum?

Tid och datum
Vi hade inte tänkt stanna där jättelänge, beror lite på hotellkostnaden i och med att man ska kunna leva i London också. Kunna ta sig fram och tillbaka, äta och så vidare, men 3-4 nätter minst. Och vi tänkte någon gång i Juni, efter att skolan har slutat.

Ålder
Och vi båda är 17år, fyller 18 i höst/vinter. Brukar hotell och flyg ha några problem med minderåriga?

Övrigt
Dessutom kommer vi åka och ha våra kameror uppe hela tiden i och med att vi båda är intresserade av fotografering och så vidare, finns det några speciella lagar i England som det inte finns i Sverige?
Annars har jag förstått att England och Sverige ligger ganska nära varandra när det gäller kultur och liknande, detsamma med priser. Eller är det dyrare?

Hoppas på att vi kommer kunna boka den här resan, och uppfylla en dröm. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
VildaVittra
2013-02-15 01:42
#1

Jag har flygit till London med flera bolag och upplevde ingen större skillnad med Ryan Air förutom att man betalar extra för allt över kabinbagage (men i en sån ryms det fullt tillräckligt). Packa så lite som möjligt, så har ni plats för shopping alt boka en resväska på tillbakaresan som ni delar på, ta med en tygväska, så får den plats i kabinbagaget).

Från stansted kan ni ta pendeltåget in till london, det tar ingen längre stund sen är det inte speciellt dyrt heller.

I stadsdelen Bayswater finns en uppsjö av billiga hotell och vandrarhem, området ligger centralt, har massor av bra shopping och flera tåg och tunnelbanestationer.

England har relativt dyr mat, en meny på McDonalds låg på runt 100 kr, var också beredd på att engelsk mat är flottig och smaklös. Men i London finns massor av grekiska resturanger och indiska osv så ni behöver inte svälta ihjäl.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moalinn
2013-02-15 21:28
#2

Tack så jättemycket för svaret, ska kolla på hotellen i Bayswater!

Är det billigare att flyga med Ryan air, även om man behöver betala extra?

Maten kommer nog vara ett större problem i allmänhet då jag är väldigt kräsen av mig, men att det är smaklöst har jag inga problem med då jag helst inte äter något som smakar speciellt jättemycket.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

VildaVittra
2013-02-15 21:41
#3

Det är billigare med Ryan även om ni tar bagage, tänk dock på att om man bara har handbagage så slipper man stå och vänta, för sådant kan ta en stund.

Alltså engelsk mat. Tänk dig sönderkokta grönsaker, slabbigt och slibbigt, sen pommes som fortfarande inte är klara inuti. Choklad smakar mjöl (marabou finns dock), dock ska ni prova på Fish and chips, deras nationalrätt nästan. ;)

Jag jobbade i Wales och beställde Broccolipaj till lunch, när den kom hade de hällt sådana där pastacirklar i tomatsås över från en kall burk. 🤦‍♂️

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moalinn
2013-02-15 21:54
#4

Låter bra, vi vill komma undan så billigt som möjligt men ändå få en bra upplevelse.

Är vi helt ute och cyklar om vi säger att man kan åka tur och retur med boende för ca 3000?
Då är det flyg och boende som jag tänkte på.
Om man tar det hotellet jag skrev i #0 så skulle det inte kosta oss mer än 2500.

Jahadu, kanske jag har 3-4 dagar utan mat. nejdå, något måste man kunna fixa, tycker dock inte om fisk men självklart måste man prova om man ändå är där 😉

Låter inte värst trevligt, är engelskmän latare än vad en stockholmare är?
Då menar jag att om man jämför stockholm med göteborg så är stockholmare myycket latare (vad jag har upplevt iallafall).
mest kul att veta 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

VildaVittra
2013-02-15 22:05
#5

Om ni sitter och kollar flygpriser varje dag och slår till när biljetten kostar 1-100 kr så kan ni klara boende och flygresa på den budgeten.

Sthlmare? Pfft! Vad är det för fel på oss? Själv upplever jag sthlmaren som mindre lat då de sällan har bil samt inte tycker att 2 timmars pendling är något att klaga över. ;)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moalinn
2013-02-15 22:38
#6

hade varit bra, och då menar jag per person så du inte sitter och tror att vi har 3000kr tillsammans .. det hade blivit lite lite pengar.

Vad tror du om åldersgräns på hotell? På vissa hotell när man ska välja antal personer står det tex vuxen +18 medan på andra står det ingenting på varken barn eller vuxen.

haha, det är något jag har upplevt i och med att det mesta händer i stockholm. Allt är mycket dyrare, folk åker buss och tunnelbana överallt och så vidare. Att flytta sig en meter åt sidan när man går på vägen fungerar inte heller, de har ett mål och det är att komma framåt sen skiter de i om det råkar komma ett fordon, en människa eller kanske en elefant i vägen! 😉

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
VildaVittra
2013-02-15 23:28
#7

Kan ni inte be era föräldrar ringa hotellet? För det kan vara så att de vill ha en vuxen som tar ansvar om ni har sönder hotellrummet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moalinn
2013-02-15 23:37
#8

Jodå, det skulle man kunna göra. Vi ska sätta oss imorgon och kolla på det här, så förhoppningsvis har vi lite bättre koll på allt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: