Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 708 ggr
sinfang
1/6/13, 10:56 PM

Hotell-hjälp!

Åh jösses, här kommer en del pinsamma funderingar från en ungdom som aldrig bott på hotell. 

Men jag hade tänkt mig åka iväg till Stockholm ett par dagar, och borde därför skaffa lite koll på hur det där funkar..

Det jag mest hade velat ha lite klarhet i är det här med hur in- och utcheckningstider fungerar? Om det står incheck 14.00 t.ex., och utcheck 12.00, vad innebär det? (Dagen man anländer: inte innan 14. Dagen man åker hem: senast 12, eller?)

Och på ett ställe stod där "Gäster kan checka in till och med kl.18. Vid senare ankomst måste hotellet kontaktas i förväg med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera en incheckningstid."

Hurdå 18.00? Vad händer om man vill vara ute och komma "hem" mitt i natten? (00-01?)

Och säg man stannar över flera dagar, kan man komma och gå som man vill under dagen?

Haha, så dumma frågor men som ni ser, behöver ju minst sagt lite hjälp :)

Tack! :)

Annons:
Oskar
1/7/13, 10:13 AM
#1

När det gäller in och utcheckningstiderna så är det precis som du säger.

Och vissa hotell, oftast de lite enklare, är inte bemannade sena kvällar och nätter och därför måste man få en nyckel eller kod till ytterdörren. Så även om det inte finns någon personal på plats så kan man alltid komma och gå. Det är inte så att hotellet är stängt vissa tider. I alla fall har i allafall jag aldrig råkat ut för nåot sådant hotell i Sverige. Dvs du kan komma och gå som du vill om du stannar flera dagar.

Oskar

sinfang
1/9/13, 9:55 AM
#2

Åh, okay, tack för ditt svar! :)

Upp till toppen
Annons: