Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1958 ggr
brusida
10/31/12, 1:42 AM

Behöver hjälp med reseorter :)

Hejsan jag och en kompis hade tänkt att resa utomlands nästa år och vi vet inte ritkgit vart vi ska. Jag har inge erfarenheter av att ut och resa har varit till nordens alla länder och Polen + Schweiz, så har inte sett så mycket än.

Vi är ute efter något varmt land som erbjuder fantastiska utflykter, ska vara stränder och bad. Finnas bra shopping och så ska utelivet också vara roligt/något nytt och lite galet rättare sagt. Sen inte för dyrt :)

Vi funderar på kos, marmaris, alanya, rhodos, kreta, hurghada i Egypten och sen finns det ju fler som är intressanta ^^

Så tänkte ifall om någon här har varit på något utav dom här ställerna och vad tyckte ni om det eller om ni har något annat förslag så är det bara att säga det. (Skönt att höra vad andra säger) 

tacksam för förslad och svar:)
Mvh Ida

Annons:
Oskar
10/31/12, 10:36 AM
#1

Alltid svårt att ge tips för man har ju så olika intressen. Av de ställen du räknade upp har jag varit i Marmaris och på Kreta. Själv brukar jag inte vara ute och parta när jag reser så har ingen koll på hur nattlivet är där men det fanns mycket kul att se i närheten. Marmaris är ju ganska turistigt och likaså de vanliga orterna på Kreta, det vill säga de är ganska anpassade för turister och inte så genuina. Men på det hela stora så var jag nöjd med båda resmålen.

Ni kan ju titta på Marocko och Tunisien också. Två länder jag gillar. De är lite mer exotiska än Turkiet och Grekland men ligger ändå inte så långt bort.

Oskar

brusida
10/31/12, 8:12 PM
#2

Okej tack! :) Vi har funderat på tunisien också ^^

[FruStein]
11/3/12, 5:37 PM
#3

Bodrum i Turkiet eller Palma stad på Mallorca, tänker jag.

brusida
11/4/12, 1:05 AM
#4

Okej! :) Mycket folk/fart där? :)

[FruStein]
11/4/12, 11:14 PM
#5

Till Bodrum åker turkarna själva för att semestra. Det ligger i den västra delen av landet och är mer europeiskt och har hög standard. Palma stad är, som namnet avslöjar, en stad på Mallorca och där kan du både shoppa loss och bada.

brusida
11/5/12, 8:31 AM
#6

okejokej ska kika på dom olika ställerna tack för tipset :)

Annons:
Jenaniston_fan emelie
1/16/14, 5:55 PM
#7

om du ska åka till egypten blir det ganska dyrt med tanke på sprutorna man måste ta! :)

nakenkatt
1/19/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alanya,tunisien,rhodos,jordanien, tycker jag väldigt bra om.Har varit i jordanien två år i rad nu och jag älskar det verkligen.Ingen lång flygresa jättegoa människor.har badat i döda havet,det var en upplevelse.Så fina hotell,för mig var de resorna oslagbara.

nakenkatt
1/19/14, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En bild till från detta vackra land.

Oskar
1/20/14, 1:05 PM
#10

Jordanien verkar spännande! Har alltid velat åka dit!

Oskar

nakenkatt
1/20/14, 7:01 PM
#11

Ja vi kommer absolut åka tillbaka.

Torreador
1/29/14, 6:34 PM
#12

Jag kom precis hem från en vecka i Dominikanska Republiken och det kan jag VARMT rekommendera!! Bästa stället vi varit på någonsin! 

ALLT är bra! Stränderna, vattnet, klimatet överlag, naturen, människorna, maten. Och det finns mängder att se och upptäcka.

Vi var i Punta Cana, vid Bavaro Beach. Hotellet hette Natura Park och var helt underbart!  All Inclusive så klart.

Om du vill se bilder och läsa om det så har jag mängder av det här:

http://bondmoran.nu/?cat=43

Kram och lycka till!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: