Annons:
Etikett7-resa-med-barn
Läst 3151 ggr
savonit
2012-05-26 20:10

Resa i maj

Hej vart reser man i maj månad.
Vi funderar på att resa någonstans om ett år.
Och funderar på vart vi skall åka.
Planen är at boka sista minuten men tips om vart vi borde åka önskas.

Så några önskemål
Någorlunda barnvänligt.
Natur och djurliv
Inte allt för lång flygsträcka

Varmt med sol och badvärme
All inclusiv
Gärna billigt att leva

Fina miljöer

Slå oss med era tips.

Annons:
Oskar
2012-05-27 13:57
#1

Hmm…det var ju en hel del önskemål…kanske svårt att hitta en resa som uppfyller alla… Jag tror att om man ska resa sista minuten så bör man nog försöka vara så flexibel som möjligt, det vill säga inte sikta in sig på en specifik ort utan kanske mer tänka länder och områden. Kanske att Marocko kan vara ett alternativ? Eller någon av de grekiska öarna? Om djur och natur är viktigt skulle jag satsa på mindre orter, de större är ofta alltför exploaterade.

Oskar

[FruStein]
2012-05-28 13:21
#2

Om ni väljer All Inclusive så är det ju automatiskt billigt att leva, så att säga. Jag skulle föreslå Egypten eller Turkiet.

savonit
2012-05-29 18:28
#3

Nu är ju inte alla önskemål måsten utan bara önskemål.
Vi har funderat en del på Egypten eller Huganda, eller tunnisien eller så däromkring.
Och visst blir det billigt med All Inclusive, när jag tänker billigt tänker jag lite på kläder, suvenirer, plagiat öl vin, upplevelser osv.

Turkiet har vi varit i det var fint men tyvärr kommer vi nog inte åka dit igen pga andra dåliga upplevelser, bemötandet som kvinna i landet är pest och att råka riktigt illa ut är lätt då de verkar tro att alla kvinnor är deras egendom, ifrågasätts det blir det farligt…
Stämmer säkert inet men det kändes väldigt osäkert och skrämande när vi var där.
Vilket jag inte upplevt på någon av mina alla andra resor runt om i världen.

Men afrika är en ny kontinent värd att kola in kanske.

Oskar
2012-05-30 10:28
#4

Har varit i Tunisien och Marocko men inte i Egypten. Både Tunisien och Marocko var bra länder att resa till, kanske att av dessa så är Marocko snäppet vassare.

[Jimmy.L]
2012-05-30 11:26
#5

Huganda i Egypten är helt okej om man gillar bada, snorkla och dyka. Gäller bara se upp som turist då dom gärna försöker blåsa en, oftas är priserna högre där än i Kairo, så man ska pruta så mycket som möjligt även när man åker taxi.

Emma
2012-11-29 14:27
#6

Har du bestämt dig? Jag ser ovan tipsen Marocko, Tunisien och Egypten. Fantastiska länder med massor att se, sköna människor och härligt klimat! Varnar dock för att man som kvinna får samma uppmärksamhet där som i Turkiet. Är man känslig för det kanske Grekland eller Kroatien är bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: