Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 2027 ggr
Wruss
8/3/10, 1:22 AM

Ayia Napa - Cypern

I september åker vi hela familjen (inkl 3 barn i åldrarna 8-14 år) till Sandy Bay, Ayia Napa på Cypern. Jag har förstås läst på om resmålet både i böcker och här på nätet, men önskar ändå alla sorts tips - kryddat med egna erfarenheter - på sevärdheter/aktiviteter. Ett av barnen sitter i rullstol, men vi tar oss fram på många ställen ändå så tipsa på…

Annons:
Oskar
8/8/10, 7:32 PM
#1

Var där för många år sedan…och kommer ihåg det som att vi tyckte att det var ett trevligt ställe. Men var för länge sedan för att jag ska kunna ge dig några specifika tips.

Oskar

Annaaaaa
8/9/10, 1:31 PM
#2

Underbart ställe! Minns inte direkt om det är handikappsanpassat, men iaf, nissi beach måste ju besökas, och där ska man även kunna kolla på pelikaner.. Kanske vore något?

Lininaa
8/9/10, 8:40 PM
#3

Jag var där för något år sedan och minns också att Nissi Beach var väldigt fint!

[Göstage]
3/12/18, 11:05 AM
#4

Ett del år sedan det skrevs om Aiya Napa här senast , men nu förekommer orten i rubrikerna:

"Nu trappas kriget upp mot ungdomsgäng som åker till semestermålen runt Medelhavet för att festa och supa. Populära turistorten Aiya Napa på Cypern förklarar nu all "lågkvalitetsungdom" ovälkommen.

Badorten Ayia Napa har sedan länge rykte som en stökigt partystad där klungor av semesterfirande ungdomar från norra Europa släpper alla hämningar när de festar loss. Men nu har stadens borgmästare, Yiannis Karousos, fått nog---"

https://www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/europa/cypern-har-fatt-nog-stoppar-turister-av-lag-kvalitet/

Upp till toppen
Annons: