Mamma fyller 50!
Hej alla!
Min kära mor fyller snart 50 år och jag funderar på att bjuda henne på en härlig resa! Det ska vara fina stränder och badmöjligheter. Har ni några tips? En sak, min mamma gillar inte alltför låånga restider! Jag funderade på Malta men fick vet att det inte finns fina badstränder. :(
Hej Modell_flickan! Du är här oxå, det är jag oxå sedan ngn tid tillbaka. Kul med "känt folk" här :) Du säger att du funderar på att djuda din snart 50 åriga mor på ng resa. Vet du vad, det hade jag hoppats att min släkt kunnat bjuda mig på när jag fyllde 50 för snart 4 år sedan, men ICKE SA NICKE. Jag fick som vanligt bjuda dom på middag :( Jag blir ALDRIG bjuden på ngt. Bara jag som ska ställa upp jämt och ständigt :( Inte blir jag bjuden inte. Mina två yngre bröder däremot hade blivit bjuden på det ena och det andra när dom hade fyllt 50 :( Inte jag ijnte :(
Släkten är värst tycker jag iaf!
Jag har ju varit ganska mycket ute och rest i den stora världen, så visst finns det trevliga platser att åka till, om man vill det. Just nu kan jag inte komma på ngt bra plats för din mamma att åka till, om hon vill bada oxå. Jag har ju inte varit utomlands för att bada precis, utan mest för att se mig omkring i dom länder jag har besökt. Det är ju trevligt det oxå.
Kram så länge och hoppas ngn annan här kan ge dig lite tips!
/Sessan1

Hej Sessan! Kul att du också finns med här. :)
Trist att du inte blev bjuden! Det tycker man gott kan bli när man fyller jämt år! Hoppas dina nära och kära tänker på det nästa gång. Sköt om dej! Kramar tillbaxs! :)
Mamma är mest intresserad av bad och fina sandstränder. Och inte alltför långa restider. Vill bjuda på något extra fint till mamsingen! :)
Funderar på Algarve. Någon som varit där eller har andra tips att ge?
Ja, vet du vad Modell_Flickan, det tycker jag oxå, att dom kunde ha bjudit mig. Håller med dig att man brukar ju göra det när man fyller jämna år. Det brukar man ju göra. Det känns inte som om det är mina nära och kära tyvärr, när man inte är uppskattad på det sättet :(
Förstår att du vill bjuda henne på ngt fint när hon fyller jämna år :)
Har oxå för mig att man brukar köpa ett fång blommor till en som fyller jämna år, men det fick jag INTE heller :( En blomvas (kattformad) fick jag när jag fyllde 50 år men inga blommor till :( Vad ska man då med vas till kan man ju undra?
Algarve känner jag inte alls till tyvärr.
Kram på dig.
Sessan1

Kanske norra Afrika kan vara nått? Typ Tunisen eller Marocko. Brukar vara ganska billigt och där finns det sandstränder… :)
Oskar

#3 Vad tråkigt Sessan. :( Dina nära och kära borde lära sig att uppskatta dej bättre tycker jag. Ta hand om dej och glöm aldrig bort att du är värdefull som människa! Kramis!
#4 Njaaa. Tunisien har min syster besökt och hon gillade det inte tyvärr.
Tack Modell_flickan :) Jag brukar säga att nätvänner är bättre än sin egen släkt, det verkar stämma i mitt fall iaf. Har träffat såååå många trevliga nätvänner :) Både vad gäller katter och inom grafiken. Är ju med i en grafikgrupp oxå via nätet :) Här inne på ifokusgrupperna verkar det oxå finnas trevligt folk. Alla dom man har träffat på nätet ska man vara rädd om. Många har svikit mig live, så därför är jag rädd om mina nätvänner. Dom är dom ända jag nästan kan prata med som förstår mig oxå. Det gör inte min släkt :(
Tass på dig vännen
Sessan1
Jag har även brevvänner som jag kan prata med, som jag INTE kan prata med min släkt om : (
Släkten är värst som det brukar heta :(
Kram igen
/Sessan1

Hej Sessan! Det är tragisk att din släkt inte uppskattar dej för den trevliga fina människa du är. Jag förstår att du är besviken. Men vet du vad? Jag tror ändå du är älskad, de kanske bara har svårt att visa detta. Somliga har ju väldigt svårt att visa känslor. Ja sanna vänner ska man ta vara på. Du har ju en vän i mej! :)
Sköt nu om dej och glöm inte bort att du är värdefull! Tass på dej vännen!
Till helgen åker jag till Paris! Ska bli så kul! :)
Till Paris, Modell_flickan, så trevligt :) Där har jag varit för ett antal år sedan. Var upp i Eifeltornet där och tittade på utsikten :) Helt underbar utsikt. Åkte även båt på Sein, (stavas det så?) Trevlig båt tur det oxå. Var även på ett vaxkabinett där. Oxå trevligt. Hoppas du får trevligt i Paris!
Trevlig Resa vännen
Kram på dig
Sessan1

Fina stränder och bad finns till exempel på Piteå havsbad i Norrbotten i Sverige.Vet inte var du bor men flyg Sthlm-Luleå går snabbt och sedan är det 6,5 mil till Piteå dit man kan ta sig med buss eller bil.Det finns en bra spa-avdelning på hotellet också.Hotellets restaurang är av mediumkvalitet men bättre finns inne i själva Piteå,havsbadet ligger lite utanför.
Titta på hemsidan för mer info!
Ville ge dig ett lite annorlunda förslag och är givetvis partisk eftersom jag bor i Luleå i Norrbotten.

#Tack Sessan! Jag åker imorgon! Kramis!
#10 Tack för tipset, men hon vill åka utomlands. :)
Hej Modell_Flickan, har du kommit hem från Paris än? :) vad tyckte du isf? Har du varit där förrut kanske?
Kram på dig

Hej Sessan! Ja jag kom hem idag faktiskt! :) Det var jättekul! Paris är en otroligt vacker och spännande stad! :)
Fransmännen var mycket trevliga och hjälpsamma. Men dock hade dom problem med engelskan. Lägger gärna ut några bilder på Paris!
Igår var det franska nationaldagen. Mycket folk, parader och annat skoj. Som sagt jag är hur nöjd som helst!
Kramis vännen!

#13 - Hihi.. *hör inte riktigt till* Men waaaah, vilken söt klänning!! :) Var är den köpt? ;) (om det är du på bilden.. ;)) I Paris? :P

#16 Tack! Ja det är jag. :) Och klänningen är köpt i Stockholm.