De sju nya underverken
För er som vill vara med och rösta fram de sju nya underverken, är det dags att lägga era röster. På lördag ska världen ha bestämt sig!
På Aftonbladet.se kan man rösta.

Eller på http://www.new7wonders.com/ (just nu 1 timme kvar).
På Aftonbladet har det väl aldrig röstats om nånting seriöst som berör världen? ;^)

Så spännande!
Jag tycker dock en del av kandidaterna var ganska märkliga, för mig är dessa nya underverk något som skall vara skapat innan det fanns mer moderna hjälpmedel - så för mig går Sydneyoperan, Eiffeltornet, Neuschwanstein - som är underbart vackert - och Kristus statyn helt bort.
Och tja, Stonehenge, man vill ju gärna förstå vad syftet var med byggandet också…
Jättemärkligt att inte Ankor Wat blev valt!
Vilka var era favoriter?
Och det enda återstående av de ursprungliga sju kom inte med…
Tyvärr tror jag inte på internetröstningar för sådant här.
Det var flera jag ville få utbytta. Jag tycker t.ex. att Stonehenge skulle vara med istället för Jesus-statyn. Men det är väl en smaksak. Större delen som röstat måste ju vara nöjda :-)

Svårt med den här typen av omröstningar! På något sätt förknippar jag underverken med männsklig möda….dvs ju mer svett, blod och tårar som krävts vid byggandet dessto mäktigare underverk. Som tex pyramiderna eller kinesiska muren. Går ju inte att blanda symboliska under (jesusstatyn) med byggnadsmässiga under (kinesiska muren).
Oskar

#3 Håller med, tror inte heller på den här formen av omröstning.
Sen förstår jag inte varför man ska behöva ändra, dom som finns duger så bra som dom 7 underverken, det är ju historia och ska inte ändras.