Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1798 ggr
TypSofiaK
2013-04-04 15:45
0

S:RESE TIPS TACK!

Jag och min klass sa ut och resa i 3an.

Och vi vet inte riktigt vart vi ska åka.

Vi har funderingar på London, Spanien och Polen. 

Men vet inte riktigt vad man kan göra där! 

Söker tips på vad man kan göra där, och andra ställen man kan åka till.

Skriv gärna ställen pris att åka där per person och sevärdheter!

http://nouw.com/typsofiak

Ett liv med massor med framgångar och motgångar.

Oskar
2013-04-04 22:33
0

Hur länge ska ni vara borta? Hur mycket per person får det max kosta? Är det fest och shopping som gäller? Eller mer seriöst med utflykter, museer och liknande?

TypSofiaK
2013-04-05 02:12
0

En vecka blir det om vi åker utomlands!

Det är både upplevelser men ändå små shopping som gäller. 

Det blir som sagt 3an i gymnasiet så lite party men inte som ibitza ( stav) 

för vi har inte satt något mål.. vi tänkte sätta upp resor som mål och sen satsar vi mot det

Oskar
2013-04-05 11:41
0

Ok! Lite beror det väl på årstiden. Det är ju trevligt om det inte är alltför kallt. Så åker ni vintertid kanske ni ska sikta på att åka en bit söderut, typ Spanien.

Ett tips kan ju vara att åka till ett ställe som är lite mer annorlunda än London. London kommer ju de flesta att besöka någon gång i sitt liv ändå. Åker man med klassen är det ju kul om det är lite mer äventyr.

Här kommer tre tips:

1. Krimhalvön. Ligger i Ukraina vid Svarta havet. Här finns allt från badorter som Jalta till före detta hemliga baser som tex ubåtsbasen i Balaklava.

2. Azorerna. En lite annorlunda ö-grupp som tillhör Portugal. Häftig natur och på en vecka hinner man besöka flera av öarna.

3. Istanbul en storstad som känns extremt exotisk. Finns allt från enorma basarer till modern shopping.

Oskar

TypSofiaK
2013-04-05 12:31
0

Åh tack för tipsen :D

Jag får kolla upp det ^^ Istanbul verkar roligt😎 för vi är nästan bara tjejer i klassen :D

Oskar
2013-04-05 18:27
0

Istanbul kommer ni att gilla!

FunkyShrimp
2013-04-08 19:15
2

Jag hart vart i mer än 30 länder, och Polen är det (ursäkta) fulaste landet jag har varit i. Så skulle inte säga Polen i första taget.

Finns säkert roliga saker där att göra, men det är inget vackert land^^

Som oskar säger, Azorerna. Azorerna är fantastiskt!!!

Jag var där för 10 månader sedan. Det tillhör Portugal, så inte direkt så långt från Spanien. Det är fantastik natur, och det som är så bra är att turismen inte har förstört öarna. De är mycket fiske och ni kan åka på valsafari för 500:-. De har runt 24 olika valarter man kan se!

Jag var ca 10 meter ifrån en blåval! :)

Måste tillbaka dit igen, en vecka räckte inte! :)

TypSofiaK
2013-04-09 14:56
1

#6 åh det låter jätte awesome :D  det lägger jag in på klassreselist valen :))

MelodyX
2013-04-12 12:58
0

Malta är mycket fest och lite shopping. Billigt att leva i och det går snabbbåt över till Sicillien. Bra dykvatten om man vill lära sig dyka också.

FunkyShrimp
2013-04-13 21:46
0

#8 fast vem vill åka till ett ställe med mycket fest o lite shopping? :P

När jag var i Malta så var det inte som du beskriver. Men det beror ju också på vad man prioriterar. De har mycket mer att se/göra än så.

MelodyX
2013-04-15 12:56
1

För gymnasieungdomar brukar det vara viktigt att det är bra fest ;-). Vi åkte till Ibiza när jag gick i gymnasiet och inte sjutton åkte vi dit för att shoppa. Shoppingen duger till för den normalshoppande människan, kan naturligtvis dock inte mätas med världsmetropolerna men å andra sidan är priset billigare också.

Maten är relativt billig, om man inte väljer att äta i St Julians eller Sliema där det är lite dyrare. För ett par veckor sedan kostade pastarätter på en restaurang där vi bukar äta mot St juan 3,5 euro och det var rejäla portioner. 

Jag är för övrigt väl förtrogen med ön då jag jobbar åt ett företag där men man ska väl dock komma ihåg att det inte är någon jättestor ö, men ska man bara vara borta några dagar kan man lätt hitta grejer att göra.

TypSofiaK
2013-04-15 16:38
3

10# min klass vill åker inte för att festa. Min klass är relativ lugn.

MelodyX
2013-04-16 21:20
0

Som sagt - finns en del grejer att se och göra också om man bara stannar några dagar. Snabb-båtarna till Sicilien är inte dyra och går rätt fort till exempel. Dykning/snorkling, simma med delfiner och en del shopping (inget London eller Paris men troligen bättre än Azorerna). Finns ett par fina stränder också, och om det är solen man är ute efter är Malta det land i Europa som har flest soltimmar. Jag gillar Malta - så mycket att jag flyttar dit i höst ;-). Gillar dock London och framförallt Paris också, men prisläget är ju alltid ett annat i storstäder dock…

JollymcPolly
2013-04-21 13:08
1

Fisksätra vara mysigt 😃

Hej alla kompisar, grabbar och tjejor!

Jag gilla katt. Katt vara fina! Jag har katt, dem är fina. Jag också gilla hästar, de har fina hovar. Billiga affärer är bra.