Picnic i sandladan.
I torsdags kvall efter jobbet ringde en svensk som jag traffat nagra ganger. Hans familj har varit har sen ett halvar. Dom hade planerat att aka ut i sandladan tillsammans med 2 andra familjer och ville ha lite rad. Tyvarr hade man bara tillgang till en 4WD, sa utbudet blir begransat. Dom hade last i en bok om hajtanderna och att man kunde aka dit med en vanlig bil, vilket man kan gora, men inte med en Volvo for den fastnade i sanden. Jag erbjod mej att guida dom, vilket dom var mycket tacksamma for. Vi beslot att aka vid 8-tiden pa morron och traffas pa ett stalle dom kande till. Det funkade inte sa bra markte vi pa morron, sa jag vantade pa dom nagra 100 m. efter check pointen. Har kommer dom.
Vi hittade inga hajtander som oftast. Jag har hittat 3 st och jag har nog varit dar minst 6 ggr. Oftast brukar mitt sallskap hitta nagra. Vi hattade dock denna grashoppa, som ar nastan omojlig att se, om den inte ror sig. Den ar oerhort valkamouflerad.
Jag visste att det skulle bli svart att hitta nanting, sa jag hade tagit med mej 3 plastkassar med fossiler for att ge bort och ungarna blev jattelyckliga. Nicholas fru Helena jobbar pa svenska skolan och hon tog det som blev kvar med sig dit for att visa andra barn.
bosse

Skönt att du får lite sällskap i öknen!
Vilken härlig utflykt! Jag kan tänka mig att den betyder massor för de som aldrig varit där förut.
Tom

Världens största sandlåda…ha…
Oskar
#6 Omvaxling fornojer.
#7 Dom verkade iaf valdigt nojda och ena familjen borjade planera inkop av en 4WD, men iaf skulle man hyra over en helg, sa vi kunde gora en utflykt till Natural Arch, som ligger ett par hundra km sydvast om Riyadh.
#8 Just dom har dynerna stracker sig nastan upp till Iraq och ner i EQ. Dom beraknas vara drygt 2.000 km langa.
Vi kom aven forbi baduiner som skulle borja mjolka kameler. Dom bjod oss komma forbi pa vagen tillbaka for att dricka te.
Man skulle kanske kunna kalla detta talt for "fahus" for deras bostadstalt var nagra 100 meter bort.
Vi hade lamnat dom 2 andra bilarna i narheten och vi var 10 personer i min bil. Nar vi kom tillbaks, sa kom en av dom for att bjuda oss halsa pa och dricka mjolk, fast jag tror att han ville se lite nakna kvinnoben egentligen.
Jag glomde skriva, att nar vi var pa vag till dom parkerade bilarna, sa sag vi forst en Dhub odla och nastan samtidigt en okenrav. Forsta gangen jag sag dessa 2 djur var i somras trots att jag tillbringat sa mycket tid i oknen. Ratt plats och ratt tidpunkt ar alfa och omega.