TUR-mässan Göteborg
Under denna helgen är det TUR-mässan här i Göteborg (Svenska Mässan). Enligt de själva är det "Skandinaviens ledande mässa för resor och turism". Någon som ska dit?
Jag går eventuellt dit på lördag, det var några konferenser/seminarier som verkar riktigt intressanta. Bland annat ett om Indien och djurlivet där, ett om Amazonas och ett om Kambodja.

Synd att man bor i Stockholm. Tror inte att vi har någon liknande mässa här.
Återkom gärna och berätta om det sades något intressant på seminarierna!
mvh
Oskar

Det finns en liknande mässa i Stockholm, som faktist var den föregående veckan. Vildmarks och Äventyrs mässan, min absoluta favorit bland mässor. Där samsas prylar, upplevelser och föreläsare på ett engagerande sätt.
Synd att den bara är en gång om året dock.
---

#2 Ja just! Den glömde jag. Bra mässa. Fast lite olika fokus tror jag de har, gissar att den i Göteborg är mer generell, inte bara äventyrsresor.
Oskar
Ja TUR-mässan är generell och handlar om resor över hela världen. Jag tog mig aldrig iväg till mässan tyvärr, så kan inte lämna någon rapport hur den var.

Vildmark och ävntyrsmässan handlar förvisso till stor del om resor till fjärran länder. Men jag kan tänka mig att den stora skillnaden ligger just i fokuset kring å ena sidan Turism och andra sidan Äventyr.
---