Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 2468 ggr
[tk1971]
0

Ditt bästa Paris-tips!

Jag åker till Paris med sambon nu under våren. Har du något tips på roliga, annorlunda saker man kan göra eller titta på? Gärna lite udda grejer!

Vare sig han eller jag har varit där förut, så det ska bli skoj!

[tk1971]
0

Ingen? Har alla Parisresenärer på den här sidan gjort den vanliga turistgrejen i Paris: Eiffeltornet, båttur på Seine, Louvren och kanske lite bensprattel på Moulin Rouge? Kom igen nu, nån har väl lite andra tips?

Oskar
1

Det har skrivits en del om Paris i tidigare trådar här på Resor i Fokus. Till exempel här:

http://resor.ifokus.se/articles/4d7178d7b9cb46223908969e-un-petit-voyage-vers-paris

Är man intresserad av vetenskap och teknik så är Paris Science Museum riktigt bra:

http://www.cite-sciences.fr/en/cite-des-sciences

Oskar

[tk1971]
0

Ok… den här resesajten var nog inte vad jag trodde. Hej med er.

MelodyX
2

Varför inte? Kan ju vara intressant om du utvecklar vad du är intresserad av. Jag har varit i paris några gånger men jag kan ju omöjligt veta vad du är intresserad av.

Jag kan dock rekommendera, om du är det minsta intresserad av hästsport, att ta en dag och gå på galopprace. Finns fyra banor i paris, två av dem ligger i Bois Du Boulogne. Helt okej upplevelese faktiskt, helt annorlunda jämfört med svensk trav och galopp om du är spelare. Fotboll är ju helt ok också nu när både Zlatan och Beckham spelar. Att åka utanför Paris har många fördelar, men kräver definitivt franskakunskaper. Det finns otroligt många vingårdar utanför man kan besöka, men det kanske krävs bil. 

Alltså, det är ju skitsvårt när du inte skriver vad du är intresserad av.

[tk1971]
0

"Skitsvårt"? Jag skrev ju att jag vill ha tips på DINA bästa Paris-tips. Det är väl inte svårt att veta vad som är dina bästa tips?

MelodyX
1

Jo, det är svårt… För de flesta som åker till Paris första gången är ganska nöjda med att titta på de typiska parissevärdheterna… Det är liksom det som ÄR Paris och har ni inte varit i staden är de absolut värda att besöka… Sedan är det ju så här - om jag gillar att gå på galopp och du inte är ett dugg intresserad av hästar eller sporten eller spelet lär du ju inte vara särskilt intresserad av just det tipset eller hur? Jag tycker definitivt ni ska testa de vanliga sevärdheterna i form av Montmartre (lika bra utsikt som eiffeltornet om ni frågar mig). Åka båt efter floden är också ett fint sätt att se staden på. Om ni inte pratar flytande franska bör ni stanna i staden, det är ingen överdrift att fransmännen är kassa och ogärna pratar engelska. Det finns en bra pub mitt emot Moulin Rouge som ni kan dricka otroligt gott vin på… Får jag fråga varför du är så otrevlig för?

[tk1971]
0

Jag är inte alls otrevlig, jag ser bara att detta inte är en resesida för vanliga resenärer. Vad vet du förresten om mina anledningar att besöka Paris? Jag kanske inte alls vill åka upp i Eiffeltornet! SÅ svårt kan det inte vara att svara på en enkel fråga som dessutom har att göra med DINA preferenser om Paris som turiststad, inte mina.

MelodyX
0

Bra, då fick du dem. Det finns nog också anledning till att andra inte vill svara dig. Ha det fint i Paris.

[tk1971]
0

Tack, det ska jag verkligen ha. Och hej svejs till den här sajten. Ha det så trevligt i er lilla klick.