Vart åka?
Jag och min pojkvän är 17 respektive 18år. Vi vill ut och resa under 2013-2014!
Men vi vet inte vart.
Vi vill till ett ställe där det är varmt, man kan bada (inget måste) och det finns saker att göra och se på!
Vi överväger antingen Kalifornien eller Gran Canaria!
Vart har ni rest tidigare? Hur blev ni bemötta?
Tipsa på! 
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Alltid svårt att svara på sånna frågor då ju alla har olika intressen.
Det verkar ju som att ni har en ganska stor reskassa eftersom ni funderar på Kalifornien. Och det är ju bra. :-)
Är shopping viktigt? Måste det vara hög standard? Ska det vara annorlunda? Lite äventyr?
Har aldrig varit i Usa så kan inte uttala mig om Kalifornien. Men det är säkert en upplevelse. Finns ju en hel del att se och göra där minst sagt! Cran Canaria har jag varit på och det är väl inget jag personligen skulle rekommendera. Det är ganska turistigt och du träffar på fler Svenskar och Finnar än du träffar på Spanjorer. Men om man bara vill ha sol och festa så funkar det nog.
Annars kanske Kina kan vara nått? Typ Peking. Borde bli billigare än Kalifornien och det är ju betydligt mer exotiskt och spännande. Finns ganska mycket kul shopping. Och massor att se så som tex Kinesiska muren. Hong Kong är nog också kul, fast aldrig varit där själv.
Oskar
Tänk på att man måste vara 21 för att få dricka alkohol i USA. Ett mellanting kan ju vara Mexiko. Jag och min man var där för några år sedan och det var den bästa resa vi gjort hittills! Nära Playa Del Carmen, på Yucatan-halvön.
#1 Shopping är ju alltid kul, så äventyrligt behöver det inte bara! Var tillräckligt äventyrligt för min del på äventyrsklättringen i Norge, usch vad obehagligt det var då jag var höjdrädd! Jag har hört en massa negativt om Gran Canaria, så det blir nog inte det. Vet inte om jag är så sugen på att åka just till Kina i nuläget, men vi får se! Tack för tipset!
2# Nej både jag och min pojkvän är nyktra 24/7! Jag har sagt till honom att dricker han en enda droppe alkohol någonsin så bryter vi vårat förhållande, jag har nolltollerans mot alkohol av personer under 20! Vad gjorde ni i Mexico då? Det låter trevligt! 
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Brasilien är också schysst. Var där för några år sedan och gillade det. Ett par dagar i Rio, ett par dagar på en paradisö och ett par dagar ute i naturen. Rekommenderas!
Oskar
#3 Vi relaxade mest på hotellområdet. Man fick låna kajak och snorkelutrustning (Fantastisk snorkling!) från hotellet. Vi åkte på utflykt till en Maya-by och till Playa Del Carmen några gånger. Sedan sticker jag inte under stol med att vi satt en hel del i pool-barerna.
Gran Canaria har jag varit till en gång, playa del inglés (planos), och där är det underbart! Trevliga restauranger och trevligt folk.
Sen har jag vart till Grekland många gånger och överallt har vi blivit bemött jättefint och snällt.
Jag bodde i Kalifornien, utanför Los Angeles, i tre månader förra sommaren/hösten. Det var helt underbart. Väldigt trevliga människor, fantastiska upplevelser och en otrolig frihetskänsla. Dock är ju själva ditresan lite värre då den dels är lång och dels kan kännas lite tuff pga USA's extrema säkerhetskontroller. Men när man väl kommer dit är det helt klart värt det. När jag var där bilade vi även till Arizona och upp till Grand Canyon - ett minne för livet. Även stränderna, Huntington Beach, Malibu, Santa Monica, Venice Beach, Newport Beach m.fl är helt otroliga. Rekommenderas varmt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling