Sierra Leone
Jag ska dit om en månad och jobba för en hälsoorganisation med främst fotojournalistik och marknadsföring, samt självklart vad som helst annat dom behöver hjälp med. Blir där i fyra månader och självklart vill jag hjälpa till så mycket jag kan!
Någon som har varit där, eller har koll på landet generellt? :)
/Maja

Wow vilken annorlunda resa! Kommer säkert att bli en upplevelse för livet. Det bästa sättet att förbereda sig är väl att surfa runt på nätet och se vad det finns för saker att se och göra i landet. Och kanske köpa en guidebok. Gissar du kommer ha fullt upp med volontär men under de fyra månader du är där borde du ju också ha tid att resa runt lite.
Men kanske det finns någon nationalpark du kan besöka? Spana in lite coola djur där? Och kanske finns det någon paradisö utanför kusten du kan besöka?
Det är ju ett litet land vilket innebär att det inte är så långt till grannländerna. Så kanske ett besök i något av grannländerna vore nått?
Du får gärna komma in här på forumet sedan och berätta hur resan var samt lägga upp lite bilder.
Oskar
Det jag gjorde när jag skulle åka och jobba i Gambia var att jag köpte en bok om västafrikas djurliv, i den fanns kartor på var arts habitat, så planerade jag mina utflykter efter det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus