Klassresa!
Hejsan!
Min klass går nu ut nian och jag är väl ungefär huvudansvarig för att leta priser, resemål etc.
Så jag undrar, finns det någon här som skulle kunna ge mig förslag på vart man kan åka?
Vi finns i Södermanland, vi är 18 elever som ska åka, vad jag vetoch vi har ca 15.500 -16.000 i kassan. (Glöm inte att vuxna ska också med men de får betala själva. Mentorerna (2st) behöver inte betala).
Bomba gärna med förslag även om det kanske är lite dryare, både inom sverige och utomlands förslag är välkomna :)

Kul med klassresa! Ni har alltså knappt 1000 kr per person att röra er med? Gissar ni ska vara borta 2-3 nätter? Mitt förslag är Stockholms skärgård. Bo på vandrarhem. Hyra cyklar eller kayaker. Bada. Utforska ön. Kan aldrig bli fel! Finns många bra öar att välja på.
#1 en dag eller två (alltså en övernattning) räcker :) Klassen vill helst utomlands vilket är lite orimligt med summan vi har, men annars gör de gärna annat kul så som nöjesfält etc.
Tyvärr är de nog för ointresserade och lata för cyklar, kayaker och kolla på skärgård :)

Aha…då skulle jag föreslå att ni inte bestämmer vart utan när först. Sen letar ni upp billigaste lågprisflyget den dagen. Har ni tur hittar ni nått till någon europeisk storstad för 500 kr. Då har ni ett par hundringar över till hostel och transfer. Fast tajt blir det ju. Eller om det bara är festa ni är ute på så ta billigaste kryssningen till Finland…kan nog få en sängplats i billigaste hytten för en hundring. Då har ni typ 800 kvar till öl…
Oskar; är det inte åldergräns på kryssning? Vederbörande är 15 år.
Vidare vidhåller jag min åsikt på tidigare forum att ni skall hålla er inom budget så att samtliga elever kan följa med! =)

Jo du har säkert rätt i att det är åldersgräns.
Vi ska åka i maj-juni så det är ju då priserna stiger ungefär :/