Resa i Maj?
Jag och sambon firar 6 år och tänkte fira det med att åka själva denhär gången utomlands. Vi har tänkt åka i Maj men vet inte riktigt vart. Vi har funderat på att åka till Rhodos, men är det någonting som vi borde tänka lite extra på eller har ni några tips?

Vad är det ni är ute efter? Sol och bad? Eller göra utflykter? Shopping?

Vi vill mest bara sola och bada och ta det lugnt men endå att det är nära till allt och kanske åka på lite utflykter 
Jag tycker Rhodos låter bra i så fall. Se till att ni är i Rhodos stad om ni vill ha gångavstånd till t.ex. Gamla Stan och stränder.

Kolla upp vilka utflykter och sevärdheter som finns på Rhodos först…se om dom passar era intressen. Finns massor av info på nätet. Åker ni charter så kolla vad dom erbjuder. Och kolla också vilka utflykter hotellet erbjuder.

Har kollat i reseguider och det verkar bli Rhodos för oss till våren, verkar väldigt mysigt och romantiskt =)

Rhodos blir säkert toppen! :-)
Jag har några bilder från Rhodos i ett fotoalbum här på iFokus, om du vill titta.

#7 Vilka fina bildet är det ifrån Rhodos Stad?
#8 Ja, det är det. De flesta bilderna är från Gamla Stan.

#9 verkar vara väldigt vacker och mångsidigt Rhodos :-)
#10 Om man tycker att det är roligt att promenera och gärna bort från udden/turistområdet så är Rhodos otroligt vackert och mångsidigt! Det finns utgrävningar och som sagt Gamla Stan. Hamnen är fin också.

Vi har läst att man kan hyra cyklar, så det har vi pratat om att vi ska göra och ge oss ut själva och se oss om på ön