London - Frågor
Om man ska åka till London, ska man åka på en weekendresa eller ska man satsa på fler dagar?, i så fall, hur länge?
Skiljer priserna mycket beroende på vilken årstid man väljer att åka på?
Shopping och se platser/saker är nog de som kommer hända på resan, Sol, bad och stränder är inget viktigt.
Sevärda platser/saker?
Vilket hotell är bra att bo på som helst ska ligga så nära city som möjligt. Räcker att hotellet är 3-stjärnigt, ska i princip bara sova och ev. äta.
vilket resebolag ska man åka med? är det billigare att boka flyg för sig och hotell för sig eller ska man välja ett helt paket?
Om man ska åka in till city, hur är det bäst att ta sig in med? Hur mycket kostar de i så fall?
Om du varit där själv så visa gärna bilder där i från och gärna från hotellet också.
Jag har varit i London tre gånger och då en vecka i taget. Om man bor i Bayswater, där de flesta hotellen i stan ligger, så kan man gå in till centrum - det tar ca 30 min - och då kan man gå efter/i Hyde Park, vilket är en trevlig början på dagen. Där Hyde Park tar slut kan man antingen hoppa på en turistbuss eller gå in till centrum. Jag rekommenderar att köpa ett 24-timmars-pass och åka med turistbussarna - då får du se alla sevärdheter på håll i alla fall!
Sevärda platser tycker jag är: Carnaby Street, Camden Market, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, British Museum, Harrod's, Buckingham Palace, Portobello Market, parlamentet och Big Ben, Tower Bridge och Towern. Jag åkte med Ving alla gångerna och de har bra storstadspaket.
Hej!
Jag bodde i London så har åkt en massa fram & tillbaka för att hälsa på familj osv.
Tänker du på att bara sova & äta frukost på bostället kan jag rekommendera att bo på hostel istället för hotell (jobbade the "white ferry house", ett hostel med pub i centrala london att rekommendera om du är intresserad. här är hemsidan för hela företaget www.bestplaceinns.com). Priserna är mycket lägre & man träffar även mer folk om man bor på hostel!
Priserna skiljer sig inte mycket förutom runt juletid då flygen oftast kostar mer. Annars är det inte så dyrt, speciellt om du bokar lite i förväg.
Jag åker alltid med Ryanair. Det är billigt & inte lyxigt eller överbekvämt men flyget tar inte ens 2 timmar så det spelar liksom ingen roll tycker jag!
Längd på resa. Jag tycker det beror på hur många ni är, vad ni vill göra osv. En weekend funkar om man vill åka för att festa eller hårdshoppa, annars skulle jag säga runt 5 dagar är en bra tid för att kunna göra allt man vill & slappna av lite. Som ovanstående sa så är dagspassen bra att köpa om man stannar i mindre än en vecka. du måste köpa något som kallas för "Oyster card", vilket är deras typ av buss & tunnelbanekort.
Sevärdigheter: Håller med ovanstående men vill tillägga Chelsea, High Street Kensington, London Bridge/Borough Market & Brick Lane.