Restips för tre veckor i sommar
Jag söker ett resmål för några lugna veckor i sommar. Det ska inte kosta alltför mycket att åka dit och det ska vara relativt billigt att bo och leva. Okomplicerat, inte alltför krävande. Gärna med möjlighet till sol och bad, men också lite kulturinslag för regniga dagar. Vad skulle ni rekommendera?
Måste det vara utomlands? Någonstans här på Resor har jag tipsat om Västergötland…
#0 Jag puttade ypp dem - tänkte annars mest på denna!

Behöver inte vara utomlands. Du har helt rätt. Det är lätt att glömma bort Sverige. Blev full i skratt att du tipsade om Västergötland och speciellt Tibro eftersom mina föräldrar bor där. Känner alltså väl till Brittgården, karlsborgsfästning m.m.
#3 :-) Ja, där ser man. Då kanske det inte var ett tips för dig…
Jag får väl tipsa om mina hemtrakter istället! Skåne - i synnerhet Nv Skåne - erbjuder väldigt mycket med korta avstånd. Nästan all sorts natur man kan tänka sig inom någon mils avstånd. Om sommarvädret lockar till bad finns här hur mycket strand som helst.
Kultur tycker jag också vi kan erbjuda. Problemet är väl närmast det billiga boendet… Fast jag tror jag har ett tips!
Jag hittade inga priser på hemsidan, men har för mig att det är billigt. Jag bodde där som värnpliktig på 70-talet. ;-) Det ser nog annorlunda ut på rummen, men omgivningarna är fantastiska. En gång låg där en "katedral" och om man är lite uppmärksam kan man se hur delar av den har använts vid andra byggen.
Från Herrevad är det bara en halvtimme att köra till Skälderviken eller Helsingborg.

Kanske Stockholms, Ålands och Finlands skärgård? 3 veckor är ju lagom för att sakta båtluffa genom dessa.
Oskar