Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 865 ggr
Karin
2006-03-12 16:18
0

Tips på resmål

Har ni något bra tips på ett resmål nu i slutet av mars - början av april.

Det ser ut som om vi ev skulle kunna ta ledigt ett par dagar och då hade det varit så skönt att komma bort också. Annars blir det liksom inte av med att vara ledig på hemmaplan utan det är alltid ändå något som borde göras och som slutar med att man ändå sitter på kontoret även om man kommer in lite senare under dagen.

Eftersom vi bara hade fyra lediga dagar förra året (en fredag och måndag i anslutning till två helger) så skulle jag verkligen vilja få ut så mycket som möjligt av denna semester.

Förutsättningarna är följande:

Två personer

Budget på totalt ungefär 12.000

Absolut ingen resa till chartermål men annar är jag öppen för det mesta.

Max tid att vara iväg är en långhelg men det finns iofs inget som säger att det måste vara en torsdag/fredag till söndag/måndag utan kan lika gärna ligga mitt i en vecka då vi lätt byter en fri onsdag mot arbete en lördag.

Vad skulle halva budgeten kunna ge för något? Kan man få summan att räcka till två resor?

Oskar
2006-03-14 12:06
0

6000 kr per person kommer man ju långt med förutsatt att man inte har krav på fina hotell. Jag brukar alltid rekommendera Istanbul och det gör jag nu med. :) Lagom att spendera en weekend där och det är en ganska billig stad.

Om ni vill besöka fler resmål kan ju alterantivet vara att ta två europeiska städer efter varandra. På så sätt sparar ni in en flygresa. Tex ett par dagar i Prag följt av ett par dagar i Milano.

mvh
Oskar

Karin
2006-03-14 22:34
0

Två städer direkt på varann hade ju naturligtvis varit ekonomist smart men det var det här med ledighet. Vi kan omöjligt ta mer än tre-fyra dagars ledigt i sträck, så därför måste vi dela upp det.

Nu säger säkert någon att jag har fördommar men jag är tveksam till besök i arabländer efter ett besök i Marocko, men tack för tipset ändå. En bekant föreslog Prag eller Buudapest men är det inte lite fel årstid nu?

Oskar
2006-03-14 23:37
0

Fördommar är till för att slå hål på. :)

Tror inte det går att jämföra Istanbul med Marocko.

Oskar

Emma
2006-03-24 20:03
0

New York! Resan hit och hem kostade 2500 for mig.

Pia
2006-03-24 23:18
0

#4 Wow, hur åkte du då? Vilket kanonpris!