Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1319 ggr
Oskar
0

Lonely Planets bästa länder 2013

Lonely Planet har just publicerat sin lista över vilka länder de tycker verkar mest lovande 2013.

http://www.lonelyplanet.com/themes/best-in-travel-2013/top-10-countries/

Har själv varit i två av dem, Island och Turkiet, och det finns flera av länderna på listan jag gärna skulle besöka. På första plats kommer Sri Lanka och det är en destination jag tror på. Perekt för alla som tycker Indien är för stort och rörigt eller för dem som tröttnat på Maldiverna och Seychellerna. Till Sri Lanka skulle jag gärna resa!

Vilket av de 10 länderna skulle ni helst vilka resa till?

Oskar

Monsva
0

Dominikanska Rebubliken. Har bokat resa dit och åker i mars -13!

Oskar
0

Lyllo dig! :-)

monstermash
0

Sri Lanka vore underbart att besöka någon gång! Ska iväg till Island nästa år troligen :)

[FruStein]
0

Sydkorea är jag lite sugen på!

KPD
0

Jaha Oskar och FruStein, nu passar det att ha länder som avgränsning. ;-) Tre av dem har jag varit i, nämligen Island, Slovakien och Turkiet. Turkiet skulle jag gärna se mer av, bl.a. skulle jag vilja se Vansjön med omgivningar. Av länderna på listan är det Montenegro som lockar mig mest. Även Ecuador kunde vara intressant; det var en mycket vacker bild. Hela Latinamerika är en vit fläck för mig, och i första hand är det Uruguay och Argentina som jag skulle vilja se. Vilka ytterligare länder jag skulle besöka under en resa blir nog delvis en slump. Indien och Nepal lockar mig mer än Sri Lanka.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.