Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1273 ggr
KPD
2012-10-03 08:58
1

Bratislava

Bratislava är tydligen inte så välbesökt av svenskar, men kanske finns här ändå någon som har tips på vad man inte får missa, om man bara gör ett kort besök i staden?

Finns det något trevligt hotell i mellanprisklassen? När jag sökte på internet, fick jag en sällsynt tråkig lista med själlösa skapelser.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Fridaybrew
2012-10-04 08:00
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lol tänker bara på filmen Eurotrip

/Fridaybrew

KPD
2012-10-04 10:24
1

#1 Underbart! Skrattande

Tack vare din video kom jag vidare till en något mer uppmuntrande.

Fridaybrew
2012-10-04 10:34
0

=)

lägger in din länk för den fungerar inte via din länk men jag misstänker det är denna som du gillade.

När du länkar till youtube så klicka på fliken DELA under filmen där får du fram en länk som fungerar bättre =)

EDIT: nu fungerar din länk =) som den ska troligen någon bugg någonstans på vägen om du inte hann rätta till felet =)

/Fridaybrew

KPD
2012-10-04 11:59
0

Märkligt. För mig fungerar båda.

Att det kan ha betydelse hur man länkar visste jag inte, men jag ska pröva att dela nästa gång. Tack för tipset!

KPD
2012-10-22 21:14
2

I dag kom jag till Bratislava. Efter några timmar i staden är det naturligtvis för tidigt att ha en uppfattning klar, men spontant tror jag att Bratislava aldrig kommer att locka något större antal turister. I närheten finns Wien, Prag och Budapest, som alla torde ha betydligt mer att erbjuda den som vill ha en stadssemester i denna del av världen.

Fridaybrew
2012-10-22 22:18
1

tack för att du uppdaterar tråden =) Hoppas du hittar några guldkorn iaf och får en härlig semester!

/Fridaybrew

KPD
2012-10-22 23:38
0

Tack! Jag har fått några guldtackor i Prag och Kutná Hora, så det kan nästan vara skönt med en mer normal stad.

Oskar
2012-10-23 11:19
0

Hoppas du har en bra resa! Kul att höra om dina äventyr.

KPD
2012-10-30 23:05
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det som gjorde störst intryck på mig var några Art Deco-byggnader, ett gymnasium och en kyrka. Andra sevärdheter var mer ordinära, d.v.s. man kan finna dem var som helst.

Jag hade ett par trevliga dagar i Bratislava, men jag känner ingen längtan tillbaka. Det finns mycket annat som jag vill se.

Bilden visar ett gymnasium i Art Deco.

Perly
2012-11-09 20:09
0

#9 Jisses vilket staket(?)

Alltid Oavsett

KPD
2012-11-09 23:41
0

#10 Det höga staketet är inhägnaden av bollplanen. Staketet runt skolgården är det låga, vågformade mellan pelarna.

Perly
2012-11-09 23:43
0

Aha, såg lite sjukt ut när man såg det höga hehe

Alltid Oavsett