språkresa
Jag är 14 år och börja tycka att de är dags för en språkresa nu sommaren 2013 då jag kommer vara 15 år.
Har läst väldigt mycket om språkresor, från bokning till hemkomsten, landet, kurs & mycket mycket mera!
Så nu har jag några frågor till er som helst vart på språkresa själv eller har en vän. Om de nu blir av som jag hoppas så blir de nog någon stans i England och kommer att bo hos värdfamilj.
* sts eller ef? varför? Har läst på många forum om sts & ef där folk tycker samma sak om företagen. Ett stort t.ex ska man festa så ska man åka med ef & ska man plugga ska man åka med sts & tvärtom, så vilket av dom?
*aktiviteter vet jag att man gör men vad e de för ativiteter?
*international eller classic?
*hur många veckor? får ju inte blir för kort så man nästan börja få engelskan att flyta och så ska man precis åka hem..
Sedan får ni jättegärna berätta om resan från dag 1 till slutet.
Hejsan Jag Heter Kimberley och är också 14 år!
Jag är ef crew så har du några fler frågor kan du ställa dom till mig! men nu ska jag försöka svara på dina frågor
Jag rekommenderar att du åker med Ef!! Varför? Ef har levererat språkyútbildnng till alla volontärer för OS i kina :) Asså Jag tycker ef är jättebra och du kommer få ett minne för livet! Ledarna är jätte snälla och dom är med dig när du vill och du lär dig väldigt bra! Av mina kompisars föräldrar har jag hör att dom tyckte att det kom hem en helt ny person pga bra engelska!! Man åker på en språkresa för att lära sig och ef är utmärkta på att lära ut!
aktiviteter: Det beror på vart du åker! om du t.ex england, du kan typ spela laser Zone, minigolf, bio, åka in till london, ha en hel shoppingdag i London och massor av andra roliga utflykter!
Internationall eller classic? Internationall du kommer garanterat att lära dig mer! pga det kommer vara undomar från hela världen i din grupp!
Hur många veckor? det beror också på vart du ska åka! om du åker till usa eller australien då är det 3-4 veckor om du åker till england eller malt då är det 2-3 veckor :)
Resorna är helt fantastiska!
om du bokar innan den 26 oktober får du även 3000 kr rabatt och när du anmäler dig skriv ärna att du blev tipsad ;) beställ även gratis broschyr här så kan du läsa lite mer www.my.ef.com/kimberley.hellberg
ställ gärna frågor/ Kimberley :)
och om du bestämmer dig för att boka så kan jag ge dig en rabatt!
Hör av dig innan du bokar bara, på kimberley.hellberg@gmail.com (mail)
så svarar jag även på frågor
tack så mycket ;)
kolla mailen.

#3 Tänk på att dom som erbjuder sig att hjälpa dig med språkresan här antagligen får pengar/bonuspoäng för att få dig att välja just EF:s språkresor. EF har ett sådant bonussystem…vilket inte är så seriöst…så jag skulle personligen välja något annat bolag än EF.
/Oskar
#4 Visste inte riktigt men har väl kunnat tänka mig något sånt, för man ger ju inte ut rabatt till någon & sedan inte tjänar på de själv..
De där med rabatter är inget som jag bryr mig om egentligen(inte nu i alla fall) , de ända jag vill veta är hur de hela går till, greppar inte riktigt allt som står på deras sidor..
Så tänkte att man kunde få lite tips från dom som vart på språkresa!

#5 Ja du gör helt rätt som frågar här på forumet! :-) Vill bara göra dig uppmärksam på att de som erbjöd sig att svara på dina frågor antagligen jobbar för EF.
Oskar
Jag får inte några poäng, bonuspoäng eller pengar bara för att svara på dessa frågor! Jag tjänar ingenting på att kommentera detta, jag gör det för att jag tycker det är kul!!