Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 841 ggr
Oskar
0

Sportlov

Nu är det ju sportlovsveckor i Sverige. Själv planerar jag att åka skidor nästa vecka. Ska bli härligt. Hur ser ert sportlov ut? Passar ni på att "sporta" då?

Oskar

johan
0

Jag önskar att jag hade mer tid att vara ute, men det blir nog tyvärr mest jobba för min del.

Men i slutet av mars blir det en kortare skidresa. Är väldigt nyfiken på att åka till Narvik eller Abisko för att åka massor skidor!

Mvh // Johan

__iE
0

hade sportlov förra veckan.. =)

åkte lite skidor då, och red :)

AndersE
0

Sportlov nu!? Det har ju varit…

Flört

Lunascape
0

Den som ändå hade haft sportlov.. *drömmer*

Hade jag haft sportlov så hade jag nog varit en del i stallet och tagit långa härliga ridturer, läst böcker som jag inte har tid till annars och bara haft det lugnt och skönt. Kanske jobbat lite också för att få lite extrapangar.. Skidbackar håller jag mig långt undan! *ler*

Oskar
0

#4 Skidor som är så härligt! En lagom brant backe med nysnö och solen i ansiktet…ujuj…det är grejer det!

Kommer just hem från en vecka i svenska fjällen. Har nog aldrig haft bättre väder på en skidsemester, 4.5 dagar strålande sol av 6 möjliga. Inte illa! Nackdelen med solen är att man gärna slappar och sitter ute i solen och njuter…dvs inte åker så mycket skidor…he…

Oskar

Lunascape
0

Skidor är säkert jättehärligt för dem som kan åka skidor =) Jag har bara åkt skidor en gång och då var jag 3 år och kom aldrig framåt, men däremot bakåt.. Nej, jag tror att jag håller mig till vanliga skor så att jag står stadigt på jorden. Jag hade nog sett ordentligt dum ut i en skidbacke.. *ler*

Jag har precis kommit hem från en 2-timmars ridtur i 1 minusgrad, solsken och snö. Tog en lååång galopp på den nya vägen de håller på att bygga och verkligen njöt av det fina vädret! Hästen var också glad över att få sträcka ut och gick med spetsade öron hela ridturen..

Oskar
0

#6 Kan tänka mig att det lite samma typ av frihetskänsla att rida som att åka skidor. Fast själv har jag aldrig ridit så jag kanske inte ska uttala mig. :)

Oskar

Lunascape
0

Det måste du prova någon gång Oskar! Fast räkna med ont i baken och att du kommer hitta muskler du inte trodde att du hade =)

Ja att rida är verkligen frihet för mig. Du blir ett med hästen och kan färdas längre på den än du hade kunnat om du hade gått med egna ben. Dessutom är det en helt speciell känsla att sitta på ett berg av muskler och susa fram i 50-70 km/h med vinden i ansiktet.. *drömmer mig bort*

Oskar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut på mitt sportlov. Hade sol i stort sett hela tiden!

Oskar

Oskar
0

När jag tänker på det så har jag nog aldrig haft bättre väder på någon av mina tidigare skidrersor…

Oskar

Lunascape
0

Det här gjorde jag på mitt "inte" sportlov! Glad

__iE
0

#11 härlig bild ! :) *drömmer* ^^ ;)