Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1242 ggr
[jjennyeklundd]
1

Manchester&Liverpool

Vi här hemma har lite planer på att resa till London kring jullovet och vara där några dagar och sen åka buss med Megabus till Manchester och sen vidare någon sväng till Liverpool. Har någon av er varit till Manchester eller Liverpool och kan tipsa om något roligt att se/göra där?

[Aquelegia]
1

Vi var i liverpool för 1,5 år sedan och det var helt underbart! mycket att se och supertrevligt folk. Toppen restauranger rekommenderar STARKT Viva Brazil som är en vandrande buffé där man tar tillbehören och sedan börjar kalaset, servitörerna kommer fram med spett av olika köttslag och så länge man har sin bricka vänd med grön sida uppåt matas det på med kött på tallrikarna! Helt gudomligt!

Vi gick självklart på en fotbollsmatch som nästan är ett måste! Åkte även på en tur med buss för att se sevärdigheterna och det var toppen!

Det finns en kroggata som man absolut inte får missa där finns "Cavern club" där bland annat beatles blev kända och väggarna är täckta av autografer från kändisar.

När vi var där fanns marknader längs vattnet och en marknad på torget. Mycket bra butiker också dock fick vi problem med hotellet (researrangörerna hade bokat hotell fel datum trots att det var dom som även bokade flyget) Tack vare detta hann vi inte mer än fönstershoppa då butikerna stängde.

Älskar Liverpool men det är så svårt att ta sig dit från london på ett "billigt" sätt, så det får dröjja något år till innan vi återvänder dit. Absolut min bästa resa hittills. Kan ju vara för att vi vann resan och fick allt betalt så vi bara kunde njuta och upptäcka dock pga hotellproblemet hann vi inte riktigt runt staden till fots.

[jjennyeklundd]
0

åh det lät ju toppen! Nu blev jag jättesugen på att resa dit :-D

[Aquelegia]
1

Gör det och hör gärna av dig om du hittar något bra sätt att ta dig dit! Vi hade egentligen velat åka till london, vara där en dag, sedan åka vidare till liverpool och vara där 2 dagar för att sedan åka tillbaka till london 2-3dagar till men planen sprack när kostnaderna för transporten sköt i höjden. Tågbiljetter kostar 1000:- enkel resa per personSkäms

Kan tilläga att Liverpool är en otroligt vacker stad! mycket gamla fina hus och byggnader så även fast det inte är sevärdiheter så är det sevärt ^^

[jjennyeklundd]
0

Vi hade ju också tänkt att flyga med ryan air till london (det är ju så mycket billigare än att åka direkt till manchester med norweigan!) Och sen åka med megabus från london till liverpool och sen tåg från liverpool till manchester! Och en bussbiljett med megabus från london till liverpool går på ca 200 per person! Sjukt billigt! här kan du kolla: http://uk.megabus.com/ Skrattande jaa jag vill verkligen tillbaka till Storbritannien! Är ju så vackert där

[Aquelegia]
0

Oj vilket bra tips med megabus Skrattande

[jjennyeklundd]
0

ja visst är det :-D

[Aquelegia]
0

Kan förrsten tips om Premier Inn hotellet i Liverpool som hade så otroligt grym frukost, supersköna sängar och fräscha lokaler! Psierna är kring 1500:- per natt. Kommer nog bli den hotellkedjan för oss i london med då vi vart så nöjda!

[Aquelegia]
1

Jisses vad envis jag var nu! Har letat efter restaurangen vi var på första dagen i Liverpool i många timmar nu. Skojjar inte, satt i 2 timmar igår och idag började jag leta vid 22tiden tills NU: Revolution i Cavern Quarter
Den restaurangen är superkul för dit kommer det mängder med Svensexor och möhippor för att festa på övervåningen. Man har även perfekt utsikt över där taxina släpper av alla svensexor och möhippor då Restaurangen ligger precis på hörnet av Cavern Quarter "krogområdet". Under tiden vi satt och åt tappade vi räkningen på antalet djävulsklädda tjejer och sjömansgrabbar det passerade Cool Maten var också utmärkt!

[jjennyeklundd]
0

Åh okej det ska jag kolla upp! :-D 

Haha, det lät ju jätteroligt! Dit ska jag titta in när jag hamnar i Liverpool ;-) Tack för att du tog dig tid för att hitta den! :-)

Anibaz
0

Så det är billigare att flyga till London än till Manchester?

[jjennyeklundd]
0

beror säkert på när man flyger men till exempel nästnästa vecka kostar det bara ca 100-200 kr att flyga till london med ryan air ;-)