Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 896 ggr
modellflickan
0

Nyss hemkommen!

Hej alla!!

Är precis hemkommen från Dominikanska Republiken i Karibien. Är väldigt solbränd och mycket nöjd med min resa! :)

Ska iväg igen om ca en månad, denna gång till Paris Frankrike. Nu till min fråga, hur tar man sig till Paris från flygplatsen Charles De Gaulle? Tänker på bussar. Någon speciell buss? I så fall vilken? Bokar man biljetter? Vad kostar det? Någon som vet och vill hjälpa mej?

Oskar
0

Oj vad du är ute och reser! Kul! Berätta gärna lite om Dominikanska Republiken. Vad gjorde du där? Sol och bad? Eller ut i djungeln kanske? :)

När det gäller info rörande att ta sig in till Paris från flygplatsen så kan du hitta mycket på nätet. Hittade tex den här sidan:
http://www.discoverfrance.net/France/Transportation/Air/airports_Paris1.shtml
Nu vet jag ju inte hur aktuell den är…

mvh
Oskar

pluppan
0

åkte du den naturliga vattenkanan på dominikanska? så kul (och kallt!)

modellflickan
0

Nej tyvärr inte. Var finns den? Jag bodde på ön Punta Cana. Däremot åkte jag speed boat, red på hästar, åkte bananbåten (hur kul som helst) samt seglade.

Vädret var underbart, soligt och varmt. Vattnet var kristallklart. Allt var perfekt. Hotellet jag bodde på var mycket fräscht och snyggt. Maten helt ok och människorna mycket trevliga. Jag vill dit igen!! 

Kom hem brunbränd och solblekt i håret. :)

feiner
0

Är det Ryan Air du flyger med så landar de nån timme utanför Paris. Buss tar dig därifrån (och dit igen). Tror den kostar hundra kronor resan ungefär.