Camel trek 1.
Tidigare nar kamelkaravanerna korsade landet, sa var det nodvandigt att ta sig upp och ner for platan som Riyadh ligger pa. Det fanns 3 stycken sadana "trappor", varav nr. 1 ar restaurerad, nr 2 kan man klattra upp och ner for, men inte en kamel. Nr 3 ar knappt skonjbar.
I torsdags tog jag Mo med mej efter jobbet och vi akte till nr. 1. Dom flesta expats ser aldrig nanting annat an compounden och vagen till jobbet eller supermarket. Dom ar radda for terrorister, baduiner, skorpioner, ormar mm. Dom tycker att jag inte ar "riktig funtad", som aker ut, men aven stannar over natten - ensam. Andree som driver coffee shopen har bett mej skicka lite foton fran oknen och han har tydligen visat det for sina gaster, for senast jag kom dit hade jag fatt ett nytt smeknman - "SuperBo".
Foto pa "ettan"

Vet din fru verkligen om att du är ute på dessa äventyr??
Fascinerande att tänka sig att man faktiskt använde dessa vägar - och med kamel! Förekommer det fortfarande?

Snacka om serpentinvägar… Kul att se!
mvh
Oskar
#10 hon anar att det inte star riktigt ratt till pa mina irrfarder. Men nar har en kvinna forstatt en man?
#11 Nej dom anvands inte langre. Alla transporter sker numera med langtradare. Det ar en 150 mil lang 3-filig motorvag som korsar halvon fran Dammam till Jeddah och man planerar att bygga aven en jarnvag fran Riyadh till Jeddah.