Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1105 ggr
Bejbymoose
1

Turkiet 15 Aug! :D

Nedräkningen har börjat!
Den 15 augusti åker jag och min pojkvän ner till Turkiet! :D

Det blir förövrigt min första resa utan familjen, och hans första utlandsresa någonsin :)

Men har bara två snabba frågor.
Jag har ju varit i Alanya (dit vi ska) tidigare, och då legga de ju itne mig på alkohol (när jag va med min familj).
Men skadar ju itne att fråga, då min pojkvän bara är 17. De leggar väl inte folk när man ska köpa alkohol på klubbar/affärer eller?

Sen om det finns någon som varit där nydligen, hur är vädret? Har hört att det är den varmaste sommarn på 6 år ;o Kommer vi avlida på stranden och behöva bosätta oss i havet eller överlever man litegrann iallafall? :P

Ska bli så himla skönt att få resa iväg efter 5 veckors hårt sommarjobbs slit (som tar slut på fredag!!! :D) Så jag ville bara dela min glädje lite :D

(extra härligt att skriva detta inlägg när man hör hur det ÖSER ner regn ute)

Oskar
0

Härligt med en utlandsresa! Hoppas ni får kul!

Oskar
1

Härligt med en utlandsresa! Hoppas ni får kul!

piri-piri
1

Var där i början av juni och det var verkligen varmt, uppemot 45 grader. Vet inte hur det är nu men det brukar ju vara väldigt varmt där på sensommaren.

Charlott_
0

Klart att man måste legga alkohol. Annars gör dom ju fel..
När jag var i Spanien så var min pojkvän tvungen att legga i en matbutik när han köpte alkohol.

Men 1 fråga. Är det inte lag på att man måste vara 18 för att resa utomlands utan sina föräldrar? Det fick iallafall jag som kom:O

Charlott_
0

kommentar*

Bejbymoose
1

Kan updatera och säga att det inte var så fasligt varmt :) #4 det är andra regler i turkiet tror jag, vi blev aldrig leggade :) och nej det är inte lag, men föräldrarna måste skriva på en lapp som intygar att det är okej att man åker