Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 975 ggr
Oskar
2006-03-15 13:20
0

Bonusprogram

Vad har ni för förhållande till flygbolagens bonusprogram?

Jag är medlem i två stycken olika, dels SAS och dels Finnairs. I och med att bonusprogrammen täcker deras partners så klarar man sig bra med att vara medlem i dessa två. Är generellt sett skeptisk till bonusprogram, tex de som många mataffärer har då jag inte tycker att de ger något tillbaka. Men flygbolagens bonusprogram har faktiskt gett min bra "avkastning". Tex gav en flygning med Lufthansa till Mexico så många poäng att jag kunde ta mig tur och retur till Svalbard "gratis". Och ofta finns erbjudanden som är ganska förmånliga, tex kan du nu flyga till Tokyo för 40 000 SAS-poäng vilket är bra.

Så det är klart värt att bli medlem i bonusprogrammen tycker jag.

Oskar

Staffan
2006-03-15 13:32
0

Apropå Flygbolagens bonusprogram så hade Star Alliance ett fantastiskt erbjudande för ett antal år sedan i samband med att de introducerades som varumärke.

Från början var de bara fem bolag som ingick i Star Alliance; SAS, Thai, Air Canada, Lufthansa samt United Airlines.

Erbjudandet gick ut på att du mellan oktober och december det året skulle flyga en valfri rutt med något av alla fem bolagen i alliansen. Som belöning fick du då fem valfria resor till de här bolagens destinationer, för två personer. Biljetterna var giltiga i två år. Vansinnigt bra med andra ord.

Jag skaffade mig biljetter från fyra av bolagen via en New York weekend då jag och en kompis flög resan Stockholm - Frankfurt - Toronto - Chicago - New York. Det var värt besväret kan jag intyga…

Hörde senare att killen på marknadsavdelningen fick sparken för idén till kampanjen…

// staffan

Oskar
2006-03-15 14:53
0

#1 Owaw! Så för den resan fick du alltså 5 biljetter för två personer? Ojoj. Och du kunde utnyttja biljetterna över hela världen? Lyllo dig.

Oskar

Pia
2006-03-15 15:58
0

Oj, oj, han var nog inte så poppis hos arbetsgivaren nej… Instämmer i "lyllo dig":)

Tom
2006-03-17 10:02
0

Verkligen, vilken toppvinst!

Tom