Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1726 ggr
KaninPiggelin
0

LONDON

I sommar reser jag och min familj för första gången till London. Vi vet en del sevärdheter (madame tussauds,big ben, london eye,london zoo…) men jag tänkte fråga er som varit där; Vilka sevärdheter rekommenderar ni och har ni några tips på hotell? :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Oskar
1

Finns en del skrivet om London på sajten. Tex här:

http://resor.ifokus.se/articles/4d7176a4b9cb4622440846d4-short-stop-london?articles-2

Hoppas du får en schysst resa!

Oskar

[FruStein]
0

Ja, missa inte Covent Garden (en massa roliga små butiker) och picknick i Kensington Gardens.

KaninPiggelin
0

Tack för tipsen! =)

Bamse 08
0

Hyde Park,Tafalgar square, Leicester square,Piccadilly circus, Buckingham Palace, Houses of parliament, London Bridge.

Har aldrig varit i London (Haha, jag som till och med är engelsk:P) men det finns massor att göra där.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Ninjakossan]
0

Hyde Park är jättefint att sitta och äta lunch i. Jag var där i vintras och då var det förstås väldigt kallt, men på sommaren kan jag tänka mig att det är otroligt vackert och livligt!

Vi promenerade längs Oxford Street och kikade i affärer (Primark och Forever21 är ett hett tips) och avslutade med att köpa med oss mackor och sätta oss i parken och äta. Sedan gick vi vidare genom parken, till Green Park och Buckingham Palace. Därifrån kan man ju sedan gå österut till Churchill Museum eller västerut för ett besök på Harrods.

Chinatown är fint också! Har inga direkta tips på hotell, men tänk på att bo nära en tunnelbanestation, gärna längs med Circle Line, då kan ni ta er överallt utan stök. Det är rätt praktiskt att bo nära Kings Cross, men det är väldigt mycket trafik runtomkring, jobbigt när man ska sova!

Michaela-N
0

Jag var där förra sommaren, kan rekommendera allt som står här, kolla igenom Chinatown och Little Italy!

Till Madame Tussauds kan det vara otroliga köer. Vi kom dit någon timme efter att det öppnat och frågade en som jobbade där om uppskattningsvis hur lång tid det skulle ta att komma in.

Fyra timmar, och så regnade det också.

Så var där helst minst en halvtimme innan det öppnar så ni kommer långt fram i kön.

KaninPiggelin
0

Tack för alla svar! #6 vi ska förboka biljetter på nätet så slipper vi köa massor :)

Är det någon som har något bra tips på matställen? :)

[FruStein]
0

#7 Bäst Fish n chips tycker i alla fall jag att man får vid den lilla gröna kiosken vid Towern. ::tips::