San Fransisco
Någon som kan rekommendera en lämplig dagsutflykt utanför San Fransisco? Åker dit i slutet av mars och har planer på att göra en avstickare någonstans.
Snart 30 år sen jag var där och då hyrde vi bil i Vancouver, körde ner genom The Rockies till Mexico och sen upp längs kusten. Det jag minns från San Fransico området är naturligtvis Golden Gate, backarna i stan, vingårdarna söderut, en välkänd ?mijadärs slott med antika skulpturer och jätteträden upp mot Oregon. Avstånden har jag inte en aning om längre.

Jag var där förra året. Jättefin stad! Rekommendera att ni hyr bil och kör kustvägen ner mot Los Angeles! Otroligt fint! Lycka till och berätta gärna mer om din SF-resa!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag åkte och tittade på de magnifika Redwood träden. Värt en tur om man nu är road av natur. Annars håller jag bara med de andra. Hyr bil!

Vi var på alcatraz, grym upplevelse!
Boka Alcatraz besöket redan nu!!! JAg missade det sist jag var i san fransisco pga att jag inte bokat i förväg. Lång kö.
Att hyra bil och köra söderut är annars mitt bästa tips också… det är otroligt vackert landskap och du kommer inte att ångra dig

#5 Du menar att man måste boka?? Är det i första hand för en guidad tur eller även för inträdet? Eller det kanske inte är att rekommendera att gå runt själv.
ursäkta…har inte sett ditt svar förrän nu.
hur gick det?

#7 Det gick bra. Min vän som vi hälsade på bokade några dagar innan och det var inte några problem att få biljetter. Tack för rådet! Alcatraz var sevärt tycker jag och touren mycket välorganiserad. Jag har skrivit några rader om vår resa i min dagbok om du vill läsa
.