Thailand?
Jag och min sambo SKA ut och resa men vet inte riktigt vart vi vill åka bara, funderar på Thailand.. Är det någon som har tips på vart i Thailand man ska åka?

Har inte varit där själv men vet att det skrivits en del om Thailand här på sajten. Du kan testa att använda sökfunktionen.
mvh
Oskar
Jag skulle rekomendera Koh Lanta /Long beach****, där var jag nyss, ett underbart ställe.
Phuket är ingenting mot Koh lanta. Lycka till
Vi har nyligen besökt Koh Chang,vilket var en jättefin ö med underbara stränder.Vi bodde på White Sands Beach.
Har även varit i Krabi/Ao Nang.Helt underbart ställe! Lycka till och Tervlig resa!

vad är ni ute efter? sol o bad gissar jag men mer? partaj? ensamhet/lugn och ro? utflykter?

Om ni funderar på Thailand kanske ni även kan fundera på Malaysia? Har hört att Lankawi ska vara bra.
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,885925,00.html
mvh
Oskar

Hur länge har ni tänkt att vara borta? Har ni tänkt att resa på egen hand eller ta en charterresa? Sol och bad, trekking eller både och? Med lite bakgrundsinformation är det lättare att ge tips.

Jag har varit på Langkawi ett par gånger. Prydligt, rent och stillsamt.

#6 Ja, det var ju det osm var frågan :P Men sol och bad var väl tanken, så till kusten vill jag, oavsett land. 2 veckor hade vi väl tänkt, men sen har vi inte planerat mer.. frågan var ju väldigt öppen!

Tack för alla tips! Ska prata ihop mej med sambon så får vi se vart det slutar, hehe

Kho samoi rekomenderas inte. Massor med folk, väldigt turistigt. Kho Tao däremot rekomenderas starkt. Lungt och skönt, bra snorkling (även vid lågvatten, det kan vara värt att kolla upp hur vida det är låg eller högvatten dagtid dit ni kommer att resa). Kho tao funkar jättebra att ha som utgångspunkt för dykning/dykkurs också.

håller med zzaga. koh tao var jätte mysigt!