Storstäder i sommar?
Jag och sambon funderar på att åka nånstans i europa under sommaren, så jag tänkte höra vad har ni för tips, vilka städer gillar ni och tips på sevärdheter och saker att göra.
Dom två som vi funderat mest på är London eller Berlin.

Det beror ju lite på vad man är ute efter. Berlin och London är ju smart eftersom de ligger relativt långt nottut, dvs det är inte så hett. Berlin har jag inte varit i men alla säger att det är en toppenstad. London gillar jag, det påminner på något sätt om ett gigantiskt Stockholm. De flesta Svenskar brukar känna sig hemma där. Om ni aldrig varit i London förut så skulle jag absolut åka dit! Kanske gå på en musikal? Åka till Kew Gardens? Kolla all lyx på Harrods? Finns hur mycket som helst att göra.
Om ni vill åka till något lite mer ovanligt så kan jag tipsa om Reykjavik, en ganska liten stad men otroligt spännande. Och det räcker med att göra en utflykt en timme utanför city för att se Islands läckra natur.
#1 Det kan bli väldigt varmt i London - när jag var där sist var det +35 grader (i och för sig värmerekord sedan 1911…) och det blir nästan outhärdligt när hotellet inte har AC (vilket de flesta hotell inte har).

Aha visste inte att det blev så varmt i London! Ja då är ju mitt förslag Reykjavik attraktivare. :-)
Jag/vi älskar ju bara Tjeckien så Prag får bli min storstad.Ska dit för tredje gången i år och sedan vidare till Österrike.