Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1637 ggr
[FruStein]
3

Ja - en till Karibienkryssning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I april åker maken och jag på vår andra Karibienkryssning och jag längtar så! Den första blev vi bjudna på när svärmor fyllde 50, men nu åker vi iväg själva och den här gången i 14 dagar istället för 10.

Den här gången utgår den från San Juan i Puerto Rico. Stoppen, som brukar vara dagslånga, är: St Maarten, St Lucia, Grenada, Bonaire, Aruba, tillbaka till San Juan, St Thomas, Tortola, Antigua, Dominica och Barbados. Det är ett fantastiskt sätt att få se flera öar och ändå ha det bekvämt och veta var man ska sova och äta. Jag är förvånad över att fler inte reser västerut istället för österut. Det är inte dyrare än en Thailandsemester och man har All Inclusive.

Bilden är från St Maarten, när vi var där för två år sedan.

Oskar
0

Härligt! Jag är avundsjuk! :-)

Chieko
0

Det låter ju suveränt! Har konstaterat att det nog inte blir någon resa i år då det gick mycket pengar till det förra året, men någon gång vore ju kul!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[FruStein]
0

Det blir mer och mer populärt så passa på innan priserna höjs… Vi reste till Mexiko på bröllopsresa och detta när Mexiko inte alls annonserades av t.ex. Apollo som det har gjorts nu i vinter. Genast när vi kom hem sökte vi på Apollos hemsida (det var de vi reste med) för att se vad det skulle kosta att åka på en likadan resa ett år senare. Ca 15000 kr dyrare! Men priset på kryssningar hålls nog nere, annars tappar de alla amerikanare som åker med dem.