Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 2643 ggr
Ceciliaolucifer
1

Tips om resmål i Thailand

Hallå,

Hoppas att ngn van thailandsemestrare kan komma med lite råd om lämpliga resmål i Thailand. Glad

Vi är sugna på att åka till Thailand men vet inte riktigt vilken del vi vill åka till.

Våra önskemål:
- Fina stränder
- Goda snorklingsmöjligheter
- Barnfritthotell
- Runt 3+ eller mer i hotellstandard.
- Gott utbud av restuaranger 
- Gärna ett resmål där man ser så lite som möjligt av djurplågeri. Blir det typ ngn enslig ö?

Shopping är inte viktigt i vårat fall.

Vi har kikat lite på det här stället då det är barnfritt. Men vi vet inte så mkt om själva platsen.

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/khaolak-laguna-resort/?season=vinter-12-13

Lite rörigt, lite otydligt ;) men mkt öppen för förslag,

Vanja-K
0

Sydöstar sidan! Finns en del på din önskelista. Mycket mindre turister. Som gör att man kan lära känna lokalbefolkningen. Går att hyra privat snorkling, så får du se mer än som vanlig turist. Realivt nära om man vill till Bangkok för shopping.

Goggla på Rayong! Hyr ni en bil så finns mycket att se inom ganska korta avstånd.

Ceciliaolucifer
0
Tisdag
0

#0 Är det rätt hotell? Det verkade inte vara barnfritt… Vi har bott på Cape Sienna, ett väldigt bra ställe, barnfritt, hög standard men lite mindre. http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/phuket/kamala/hotell-cape-sienna/?season=vinter-11-12

FruThea
0

Jag skulle tipsa om att hålla ett öga på Groupons s.k "Getaways", där dyker det ju upp hotell då och då som ser superlyxiga ut men till mer en billigare peng! Eller är biljetterna redan bokade? isf. är väl lastminute eller hotels bra sidor att hitta hotell på?

Eller här på Tripadvisor! Åhh, drömmer om sol..

Jalking
0

Jag och tanten tog en vecka i Ao Nang och en i Khao Lak för några år sen. Barnfria hotel. Uppfyller alla önskningar enligt ovan.
Från Khao Lak kan man följa med snorklingsutflykter till Similan Island, som påstås vaa ett av världens bästa ställen att snorkla på. Att det verkligen var massor av olika färglada fiskar och koraller kan jag intyga. Har nog aldrig sett något så färgrikt.

Casablanca
0

Blev tipsad om det här hotellet i Krabi idag! Tydligen ska personalen och servicen ha vart fenomenal!

Jalking
0

Om du hamnar i Krabi, leta upp den nordiska baren. (Dansk?) Enda stället i området som har riktigt kaffe! HAr tyvärr ingen adress dit.

AliceTheGirl
0

Åk till Phuket! Jag och min familj har åkt till Kamala i Phuket på semester så länge jag minns, det är helt underbart där! Väldigt god mat, jättefint att bada, snälla människor, och ja det är helt underbart helt enkelt. Glad

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

AliceTheGirl
0

Kan även tipsa om att det finns ett hotell en bit bredvid stranden i Kamala som är barnfritt.

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

Ceciliaolucifer
0

Tack för alla tips! :)

Vi hoppas att komma iväg i vinter men vågar pga gamla djur inte boka en resa redan nu. Hur brukar möjigheterna vara att köpa en resa för två spontant under högsäsong? Alltså inte sista minuten även om det kan tyckas bli så.

Jalking
0

Jag brukar köpa resa en eller ett par veckor innan jag vill iväg. (Har sånt jobb så att jag har svårt att planera). Inga problem att få en resa, men man får vara lite mindre kräsen med val av ort och hotell.

FruThea
0

#10, jag och min pojkvän bokade våran resa till Sydney för bara ett par veckor sen, biljetterna landade på drygt 7200kr. Och ja, det var knappt 4 veckor i förväg! Men det brukar inte vara några problem!

Flygresor.se har en jämförelse funktion så du kan jämföra avrese ort och olika datum till flertalet länder! :)

Hittade även hyffsat billigt boende på ett spahotell om Phuket/ Patong fortfarande ligger på bordet. Kolla här!