Indonesien
Jakarta,17 miljoner invanare o traficjam av sallan skadat slag.Hopplost att planera ankomst till nagot,snittfart 3-5 km/timme.Gott om boende runt Jalan jaksa kvarteren i alla prislagen fran 95000 rupies/80sek o uppat.Det Indonesiska koket har pa lagpris stallenna haller inte mattet,overprisat och helt ostrukturerat med Nasi o Bamigoreng med lite innehall o likartad smak.Burger King erbjuder mer smak an gatumaten!!!!
Aker med tag till Surabaya 10 timmar i morgon,far se om Surabaya ger ett battre intryck an Jakarta.Bor 30 minuter "by foot" fran jarnvags stationen.Hade tankt aka bat mellan oarna men det visade sig svarare an tankt,dessutom langsamt med krangliga inkopsforhallanden av biljet atminstone har i Jakarta.Tanker kolla pa nytt i Surabaya.Ha det.

Oj, vilket äventyr du verkar vara ute på! Kul!
Åh, min största dröm är ju att åka till Surabaya, då jag har en brevkompis/mejlkompis där ifrån… Ha så kul! :)
Surabaya har en intressant historia da det var har som befrielsekriget mot Hollandarna startade efter den Japanska ockupationen 1945.Stan ar renare och inte sa stor som Jakarta,traficjamen ar inte heller liknande den i Jakarta.Chinatown har ar en bosattning av kineser sedan 700 ar tllbaks,de samexisterade med hollandarna men mordades i tusental av Japanerna,Japanerna anvande Chinatown som bordell omrade at sin garnison under ockupationen.Sjalv ar jag pa vag mot Singapore med bat over Singapore strait efter flygresa mellan Surabaya o Batam.Svart med Indonesien,vanligt men sprakbarriaren ar svar.