Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1562 ggr
RuiXue
0

Kina i Juni

I Juni bär det av till Suzhou igen, denna gången gör mina föräldar Kinadebut också. Längtar som en tok tills vi åker! Jag och min make kommer även ha en bröllopsfest för hans släkt och familjevänner i Kina denna gången- vilket är ett av de största skälen till att mina föräldrar följer med denna gången. Blir en nätt liten fest med runt 100 gästerFlört Jag kommer ha en custom made traditionell Qipao klänning på festenGlad Går nog inte att komma så mycket närmare lokalbefolkningen än så här. Kommer helt klart bli massor av både bilder och videoklipp ifrån resan.

Ska bli skönt att komma "hem" till Kina igenSkrattande

Jennie

Emelie
0

Åh vad underbart. Jag vill också åka till Kina och få uppleva kulturen och den underbara naturen! Glad

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Oskar
0

Ah spännande! Gissar en bröllopsfest i Kina se lite annorlunda ut än i Sverige!?

RuiXue
0

Kina är en helt underbar plats. Är bokstavligt talat KinafrälstSkrattande

Jag vet inte så mycket om Kinesiska bröllopsfester annat än att de tenderar vara stora och överdådiga. Festen vi kommer ha blir liten med runt 100-150 gäster. En normal bröllopsfest i min makes hemstad ligger på runt 500-600 gästerFörvånad Festerna hålls väldigt ofta på hotell i någon festvåning eller liknande. Kommer helt klart att bli en upplevelseGlad Lite småsynd bara att Facebook är blockat av The great (fire)wall så kommer inte kunna lägga upp bilder direkt såvida jag inte finner ett sätt att komma igenom brandväggenOskyldig Tror dock att iFokus fungerar i KinaSkrattande

Jennie

zoolatri
0

Vad roligt! Du får helt enkelt lägga utbilder på facebook när du kommer hem:)

RuiXue
0

Kommer nog lägga upp en hel del bilder här på iFokus ocksåGlad Det är lite synd bara att fotoalbumen är så begränsade! Men med lite tur så kommer jag kunna använda Facebook i Kina ocksåOskyldig

Jennie

Oskar
0

Men det är inte begränsat här…du kan skapa en ny tråd där du skapar nya inlägg för varje bild. Funkar finfint.

RuiXue
0

Det är i och för sig sant. Annars finns ju alltid photobucket eller liknande sidor som jag kan ladda upp till och posta länken härCool

Jennie

Godsagare
0

Gammal tråd men skulle gärna vilja se bilderna från bröllopsfesten!

RuiXue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skiljsmässan gick igenom för snart ett årsedan. Tittar inte ens på de bilderna själv längreObestämd Men jag kan visa en i alla fall…

Jennie