Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 750 ggr
bosse
0

Årets första bad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går kollade jag vatten temperaturen och det var 21C. Grabbarna har en mycket tuff skola, med 7 lektioner 5 dar i veckan och ca 1,5- 2tim. homework varje kväll förutom fredagar, då dom gör jobbet på lördag em. Dom går i privat skola och dom har en privat miss på kvällarna som lärarinna. Efter dagens jobb var klart vid 16-tiden ……

bosse
0

åkte vi ner till Edde`Sands beach som ligger till vänster om ruinerna.

bosse
0

Dom skulle tävla om vem som var snabbast i vattnet. Jag tror Marc vann med nån sekund. Vi träffade en österrikare och hans son som är här och borrar en 4 km lång tunnel, som jag skrivit om tidigare. Här alla på bild.

bosse
0

Här är dom på väg mot det ställe där vågorna bryts.

bosse
0

Sen byggde dom sandslott tills klockan var 18.

bosse
0

Här står Mathias ensam i vågbrytningen.

bosse
0

Och Marc är på väg ut. Vi var bland dom sista som lämnade stranden. Parkeringen var full när vi kom, men nu var det bara 2 bilar kvar och 2 båtar på redden.

bosse

Oskar
0

Härligt!

I sverige är det väl ca 10 grader kallare i vattnet…brr…

Oskar

bosse
0

Vi åkte även ner igår och då badade även jag, men usch vad kallt det var. Vid 25C går gränsen för mej. Och igår kan man säga att grädden från Beirut/Jounieh hade ankrat upp på redden, men jag hade inte kameran med mej.

Tom
0

Det såg riktigt trevligt ut. Men temperaturen räcker nog inte för att jag ska hoppa i.

Tom