Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1200 ggr
Shanea
0

Weekend i Prag bokad!

Jag känner mig mest tvungen att få dela med mig av min entusiam! har precis bokat flygbiljetter till Prag för mig och en vän. Vi åkte igenom Prag i somras när vi tågluffade runt i Europa i tre veckor, men såg bara insidan av en mörk tågstation, och med tanke på begränsad budget och tidram så kändes det som ett bra val.

Biljetterna blev tyvärr gansa dyra är jag rädd… 2000 per person tur och retur, eller överreagerar jag? Vi åker 10 november så tyvärr var vi inte ute i god tid och eftersom jag studerar kunde jag bara vissa dagar. För några dagar sedan kostade de bara 1300 person, men ville fundera lite mer på det, så får väl skylla sig själv.

Har sökt på forumet och sett att det finns en del trådar om Prag, men om det är någon som besökt Prag på senaste tiden eller inte skrivit förut får ni gärna berätta om några hemliga smultronsställen, eller allra helst saker man kan göra i Prag. De generella sevärdigheterna är ju ganska lätta att googla sig fram till :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Oskar
0

Kul med en resa! Aldrig varit i Prag men det ska vara en fin stad. Och när det gäller priset på flygbiljetten så tycker jag inte det låter så farligt. Vi är så vana vid alla dessa annonser om att man kan flyga för 1 kr att vi ju börjar tro att det är det normala. Så 2000 kr är nog ett ganska normalt pris.

Oskar

jizzy
1

Låter nice! Så, har resan redan blivit av? Hur var det?

Prag är verkligen fint! När jag var där hängde jag mest i Mala Strana och "gamla stan". Jag är själv på väg till Budapest i Ungern, flyger ner för vad Oskar kallade 1 krona… och det blir ju inte riktigt så billigt i slutändan, men billigt flyg hursomhelst! Ska bo på Hotel Buda (via denna deal) och ser verkligen fram emot det, har hört att Budapest liksom Prag är en riktigt fin stad…

Shanea
1