Micael Bindefeld fixar inte bara fester...
…han är en mycket erfaren resenär också. Han har besökt en hel del mindre vanliga resmål, nu senaste besökte han Nordkorea, något som man kan läsa om i artikeln nedan.
http://www.svd.se/resor/diktaturernas-man_6476288.svd
/Oskar
Intressant. Jag köpte för några år sedan en pocket som bestod av reseskildringar från "The axes of evil" och då ingick ju Nordkorea. Det är verkligen inte vem som helst som får komma in i landet så jag är imponerad att Bindefeldt och åtta av hans vänner fick komma in bara som turister. Journalisten som skrev boken jag läste fick komma på besök eftersom hon i studiesyfte skulle besöka flera krukmakerier - hennes far hade ett krukmakeri här i Sverige och hon fick greppa efter minsta möjliga OK-faktor.
Jag passar på att skicka med en länk till min brors blogg inlägg där han visar bilder och beskriver sin resa till Nordkorea som han gjorde nu i höst. Vissa av bilderna är otroligt målande och beskriver verkligen skillnaderna i våra kulturer och möjligheter…

#2 Häftiga bilder!
Oskar; ja, vissa av dem är riktigt bra enligt min åsikt! Märkligt med en dam som sitter och väntar på bussen tillsammans med två gevär…
Det enda som de enligt reglerna fick fota var de monument som regeringen rest, så det blev mycket byten av minneskort till kameran då militären så fort de fick chansen gick igenom deras kamera, det vill säga varje gång de satte sig på ett tåg eller en buss bland annat…