Nästa semestermål - rymden?
Rymdturism har blivit verklighet för de riktigt, riktigt rika. Nu lanserar ryska Orbital Technologies sin Commercial Space Station (CSS) - med plats för sju hotellgäster.
Ett nytt lyxhotell, 35 mil ut i rymden, öppnar om fem år om planerna går i lås. Rumspris: minst 6 miljoner kronor.
Länkar:
Gränslös utsikt: Världens första hotell i rymden

Jojo…men det får nog bli lite billigare för att jag ska köpa en biljett. :)
Jag betvivlar att jag skulle vilja åka ut i rymdem även om dessa resor hade ett rimligt pris i framtiden.

#2 Fast man får nog tänka sig att resorna i framtiden blir lika bekväma och säkra som vanliga flygresor. Och i så fall skulle jag vara sugen.
#3 Fast jag är intresserad av dokumenterad historia och mer exotiska platser. Känns som att i rymden är allt nytt och ganska naturlöst. :S

#4 Det är sant. Kulturhistoria är det nog ont om. Men häftiga naturupplevelser lär det finnas gott om! I alla fall om vidgar sina vyer och inte bara tänker sig traditionell natur med träd och liknande.

Tycker ni det är dyrt, så kommer här en lite billigare variant …
Flyg mot rymden i en luftballong
Ett spanskt företag erbjuder turistresor upp mot rymden i en ballong. Premiärturen är aviserad till 2013.
Hade nog inte vågat åka ut även om jag hade haft råd. 
ja som trodde att alla hade dom pengarna i bakfickan :O haha nä men hade ju vart häftigt, men lite väl dyrt :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3